Regulamin forum

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem forum.neostrada.info.

  1. O Regulaminie

    1. Regulamin jest zbiorem zasad, które użytkownicy mają przestrzegać. Przestrzeganie tych zasad pozwoli wykorzystać to Forum w sposób optymalny oraz pozytywnie wpłynie na jego rozwój.

      Niniejszy regulamin powinni przeczytać wszyscy jego użytkownicy, czyli: nowo-zarejestrowani Użytkownicy, Użytkownicy już zarejestrowani na forum oraz Goście. Regulamin warto przeczytać, aby poznać, zapamiętać oraz przede wszystkim przestrzegać zasad obowiązujących na Forum. #
    2. Każdy może wyrażać swoje opinie na temat regulaminu oraz proponować usunięcie, bądź dodanie dowolnej zasady, reguły. Wnioski należy kierować za pomocą wiadomości prywatnych (PW) lub umieszczać je w tym temacie. Jeśli jakieś reguły będą jeszcze potrzebne to znajdą się w Regulaminie Forum. #
    3. Każdy użytkownik korzystający z Forum jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego regulaminu. W sytuacji złamania regulaminu, jego nieznajomość nie jest wytłumaczeniem. #
    4. Postanowienia regulaminu wchodzą w życie wraz z jego opublikowaniem (tj. od dnia 01/11/2003 r.) Wszelkie poprawki w regulaminie są uwzględniane natychmiast po ich wprowadzeniu. #
    5. W przypadku łamania zasad niniejszego regulaminu wyciągane będą stosowne konsekwencje:
      - upomnienie słowne,
      - ostrzeżenie
      - zablokowanie możliwości pisania postów
      - zablokowanie możliwości wejścia na forum #
    6. Każdorazowe zalogowanie się powoduje akceptację regulaminu. #
  2. Zasady obowiązujące na Forum Neostrada Info

    1. Korzystanie z Forum jest w pełni bezpłatne. Aby móc aktywnie uczestniczyć w prowadzonych na Nim dyskusjach należy się zarejestrować. Konieczne jest podanie (prawdziwego/istniejącego) adresu e-mail w przeciwnym razie aktywacja konta będzie niemożliwa. #
    2. Użytkownicy którzy się zarejestrują i nie zrobią aktywacji konta w ciągu 7 dni od daty rejestracji zostaną usunięci z forum. #
    3. Publikowane treści muszą być zgodne z polskim prawem. #
    4. Obowiązuje zakaz publikowania na Forum treści i materiałów niecenzuralnych, wulgarnych, erotycznych, pornograficznych, obrażających, krytykujących czyjeś wyznania religijne lub uznawanych powszechnie za obraźliwe oraz nieetyczne. Dotyczy to wszystkich możliwych form wypowiedzi wprowadzanych na Forum przez Użytkownika, tzn. w wiadomościach, emblemacie, pseudonimie, podpisie i innych możliwych formach. #
    5. Przy publikacji jakichkolwiek materiałów, które posiadają prawa autorskie, są skopiowane z innych serwisów, trzeba pamiętać o przestrzeganiu tych praw autorskich oraz o podaniu danego fragmentu w cudzysłowie lub Cytacie [ quote= ] Cytat [ / quote ] oraz autora cytowanego Fragmentu, tudzież podać odnośnik - link - do zacytowanego fragmentu. #
    6. Zabrania się umieszczania na Forum treści pirackich:
      - odnośników do stron typu 'Warez'
      - umieszczania na Forum różnego rodzaju linków prowadzących do Crack'ów, Keygen'ów, Patch'y, seriali, filmów, programów i gier (dotyczy to również systemów p2p)
      - sposobów łamania zabezpieczeń w oprogramowaniu i sprzęcie
      - zadawania pytań związanych z punktem 2f

      W miarę możliwości dane takie będą kasowane, jeśli zostaną umieszczone na Forum.
      O wymienionych w tym punkcie regulaminu sprawach można dyskutować tylko prywatnie poprzez PW, bądź inną formę wypowiedzi, tzn. e-mail, komunikatory internetowe, itp. Nieprzestrzeganie tego punktu grozi ostrzeżeniem. #
    7. Osoby odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie Forum, tj. Administrator i Moderatorzy mają prawo zamykać/usuwać/zmieniać treści niezgodne z Regulaminem (bez obowiązku podania przyczyny). Dotyczy to również odpowiedzi, które nie wnoszą nic nowego do tematu oprócz nabijania ilości postów. #
    8. Zabronione są posty o treści komercyjnej mającą postać masową (handel zarobkowy tj. sprzedaż sprzętu, oprogramowania, usług, serwis itp.) bez wcześniejszej zgody Administratora. #
    9. Zabrania się umieszczania w dziale "Giełda" ogłoszeń związanych ze sprzedażą pirackiego oprogramowania (aplikacje, filmy, muzyka itp.) #
    10. W dziale "Giełda" reklamować mogą się TYLKO użytkownicy którzy na swoim koncie posiadają conajmniej 5 postów, w innym wypadku post zostanie usunięty a autor dostanie ostrzeżenie. #
  3. Zasady dotyczące pseudonimu [tzw. Nick]

    1. Wybierając nick, pamiętaj aby nie wprowadzał nikogo w błąd, przestrzegał Pkt 2. #
    2. Długość pseudonimu powinna być optymalnie dostosowana do rozmiarów Forum, tzn. aby nie był on za długi. #
    3. Pseudonim nie powinien zawierać wyrazów uważanych za obraźliwe #
  4. Zasady dotyczące emblematów [tzw. Avatar] i podpisów

    1. Avatar można wysłać ze strony internetowej. #
    2. Wybierając avatar sprawdź czy już inna osoba nie używa go na Forum. [Najlepiej spytać się użytkownika posiadającego już identyczny emblemat na Forum, czy nie ma nic przeciw.]. #
    3. Zabrania się używania avatarów z podtekstem erotycznym. #
    4. Pamiętaj, aby przestrzegać Pkt 2 oraz aby twój avatar nie posiadał zbyt krzykliwych kolorów, które męczą oczy oraz aby posiadał odpowiednie wymiary i objętość pliku (dane te możesz znaleźć w swoim profilu). #
    5. Należy unikać przesadnego formatowania podpisu, np. dobieranie nieodpowiednich kolorów, które będą razić oczy, zbyt dużej wielkości czcionki, kilkuwierszowego podpisu oraz przede wszystkim należy przestrzegać Pkt 2. #
    6. Niedozwolona jest reklama w podpisie (nie można umieszczać w nim treści reklamowych komercyjnych/zarobkowych tzn. adresów pocztowych firm, oferty i linków do stron z informacjami o sprzedawanych produktach i usługach). Nieprzestrzeganie tego punktu grozi ostrzeżeniem. #
    7. Zabrania się umieszczania próśb o przyznanie "pomógł" za udzieloną pomoc. Nieprzestrzeganie tego punktu grozi ostrzeżeniem. #
    8. Zabrania się używania czcionki o kolorze czerwonym (lub bliskim czerwonemu). #
  5. Zakładanie tematów i pisanie odpowiedzi na Forum

    1. Zanim założysz nowy temat sprawdź czy temat, na który chcesz uzyskać odpowiedź nie był już wcześniej poruszany na forum przez kogoś innego - w tym celu użyj opcji Szukaj #
    2. Jeśli chcesz założyć temat to umieść go w odpowiednim do jego treści dziale. Np. nie umieszczaj tematu o udostępnianiu połączenia w dziale "Giełda" i odwrotnie #
    3. Zanim napiszesz odpowiedź, sprawdź czy twoja treść odpowiedzi i to samo rozwiązanie już nie zostało napisane w temacie, na który chcesz odpowiedzieć. #
    4. Nie zadawaj sobie trudu wysyłania niepotrzebnych postów, jeśli nie masz nic do powiedzenia. Unikaj tekstów typu: Zgadzam się, Też tak myślę. #
    5. Zanim wyślesz odpowiedź sprawdź błędy ortograficzne, składnię i interpunkcję #
    6. Jeśli twój post został napisany jako ostatni, to nie pisz nowej wiadomości, tylko edytuj swój post. Jeśli chcesz coś dopisać o czym zapomniałeś możesz to zrobić poprzez użycie opcji Obrazek. #
    7. To co piszesz świadczy o Tobie - jeśli nie chcesz aby inni stwierdzili, że (tu wstaw sobie kilka denerwujących Cię u innych ludzi wad), podczas pisania korzystaj nie tylko z rąk ale i głowy. #
    8. Nazywaj temat tak, aby jasne było czego dotyczy - nie nazywaj tematów w stylu "Pilne!!!" czy "Pomocy!" #
    9. Nie odpowiadaj na posty, które łamią regulamin. #
    10. Wyłącz CapsLock - NIE PISZ DUŻYMI LITERAMI BO TO ROZUMIANE JEST JAKO KRZYK. A KRZYCZENIE NA INNYCH NIE JEST UPRZEJME - NIE RÓB WIĘC TEGO, CHYBA, ŻE CHCESZ NA KOGOŚ NAKRZYCZEĆ. #
    11. Uważaj na to jak cytujesz! - Cytowanie całej, często kilkunasto liniowej wypowiedzi autora, świadczy wyłącznie o Twoim lenistwie. Skróć cytowany fragment do niezbędnego minimum, to jest tej części wypowiedzi na którą odpowiadasz. #
    12. Nie rozgrzebuj starych tematów na które padły już odpowiedzi lub temat uważa się za zamknięty. #
  6. Prawa autorskie