pytanie do konsultanta

Pytania i informacje dotyczące usługi Neostrada TP i Multipakiet TP (VOIP, Video on demand, etc)

ALZ[1]
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 02 wrz 2010, 16:34
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ALZ[1] » 13 cze 2014, 20:38

Witam,

mam pytanie jak najłatwiej zmigrować z FunPacka do zwykłego telefonu stacjonarnego? Dwa lata temu konsultant z call center mówiąc delikatnie sprzedał mojej babci mającej ponad 80 lat ten zestaw z telewizją. Dekoder TV nawet nie był podłączony.

W salonie firmowym dowiedziałem się że należy teraz złożyć wypowiedzenie obecnej umowy na FunPacka do Orange i jak ta umowa wygaśnie (w sierpniu), przyjść ponownie i podpisać zupełnie nową na linię analogową ze zwykłym abonamentem telefonicznym.

Podobno będzie można podpisać nową umowę na numer telefonu, który jest obecnie przy FunPacku. Moje pytanie czy taka procedura jest rzeczywiście konieczna i jeśli tak to czy ponowne podpisanie umowy na telefon nie będzie pociągało kosztów aktywacji itp? Zapomniałem się o ten istotny szczegół zapytać w salonie :).
_________________

Łącze: Neostrada 20 Mb/s
Sprzęt: NetGear DGN 2000

ObrazekObrazek
Obrazek


k_e_m_o_t
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 23 gru 2012, 22:02
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: k_e_m_o_t » 13 cze 2014, 23:53

w jednym kroku nie da się tego zrobić. rezygnujesz z funpacka i dzień po odłączeniu dzwonisz na infolinie albo idziesz do salonu i zamawiasz aktywacje telefonu analogowego z tym samym numerem który był w funpacku. jezeli umowa na tel bedzie na 12m-cy to zapłacisz 10 zł za aktywacje a jeżeli na dwa lata to 1 zł.


prz3mek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 28 sie 2008, 10:18
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: prz3mek » 15 cze 2014, 18:09

Czy technicy jak przyjezdzaja z nowym routerem ( stary spalil sie podczas burzy) to zabierajs ten uszkodzony czy jest opcja zeby mi go zostawili? Router to DGT VDSL2 FG4
Sagemcom F@st 3764 Obrazek Obrazek DGT VDSL FG4 v2


rqet621
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 164
Rejestracja: 07 sie 2011, 17:15
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: rqet621 » 21 cze 2014, 13:58

Od paru miesięcy mam VDSl do 80 Mb a teraz "dostępność usług" na stronie Orange pokazuje, że mogę mieć do 20 Mb. Czy to oznacza, że w tej chwili porty VDSL są zajęte(m.in. przeze mnie) jeśli ktoś z mojego miasta chciałby mieć VDSL ?

Awatar użytkownika

januszvdsl2
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 01 gru 2013, 7:33
Łącze: Brak :-)
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: januszvdsl2 » 21 cze 2014, 16:06

rqet621 pisze:Od paru miesięcy mam VDSl do 80 Mb a teraz "dostępność usług" na stronie Orange pokazuje, że mogę mieć do 20 Mb. Czy to oznacza, że w tej chwili porty VDSL są zajęte(m.in. przeze mnie) jeśli ktoś z mojego miasta chciałby mieć VDSL ?

To jest błąd na stronie Orange ja mam VDSL do 80 Mb i telefon Voip od ponad roku a system twierdzi ze nie mam żadnej usługi !
Sprzęt : ASUS DSL-AC68U :grin:
intel dual band wireless-ac 7260
Odległość od centrali:205 m
Obrazek


Topic author
ITNka
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29 lip 2012, 16:51
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ITNka » 28 cze 2014, 1:05

januszvdsl2 pisze:
rqet621 pisze:Od paru miesięcy mam VDSl do 80 Mb a teraz "dostępność usług" na stronie Orange pokazuje, że mogę mieć do 20 Mb. Czy to oznacza, że w tej chwili porty VDSL są zajęte(m.in. przeze mnie) jeśli ktoś z mojego miasta chciałby mieć VDSL ?

To jest błąd na stronie Orange ja mam VDSL do 80 Mb i telefon Voip od ponad roku a system twierdzi ze nie mam żadnej usługi !


Raz że błąd a raz że nie jest to na bierząco aktualizowana. Tak naprawde dopiero przy zamówieniu usługi technik sprawdza czy są wolne karty bo często jest tak że na stronie nie ma możliwości a potem sie okazuje że ktoś zrezygnował i są wolne karty. Wadą najwiekszą jest to że inaczej na sto procent sie nie dowiesz jak tylko przez zamówienie usługi bo inaczej pełnej informacji o możliwościach technicznych si nie dowiesz. Nawet na wewnętrzym CHECKU czasem są błędy, tyle że przy najmniej jest widoczność wolnch kart adsl2p lub vdsl i wtedy cos sie tam dowiesz.


Topic author
ITNka
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29 lip 2012, 16:51
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ITNka » 28 cze 2014, 1:13

k_e_m_o_t pisze:w jednym kroku nie da się tego zrobić. rezygnujesz z funpacka i dzień po odłączeniu dzwonisz na infolinie albo idziesz do salonu i zamawiasz aktywacje telefonu analogowego z tym samym numerem który był w funpacku. jezeli umowa na tel bedzie na 12m-cy to zapłacisz 10 zł za aktywacje a jeżeli na dwa lata to 1 zł.


Mimo wszystko gra jest warta świeczki zwłaszcza że analog działa nawet jak nie ma neta ...często nawet jak linia jest z dupy gdzie parametry od razu wywalają internet to telefon będzie działał mimo że będą trzaski i szumy na uszkodzonej lini....Kiedyś za voipem przemawiała cena ,, do tego rozmowy no limit ale teraz na analogu za 10 zł wiecej masz dokładnie tą samą oferte no i co najważniejsze nie jest to uzależnione od internetu. Wszystkich znajomych przestrzegam przed voipem w TP bo 10 zł różnicy za cene spokoju według mnie jest warte wydania tej sumy.

Awatar użytkownika

ambasador
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 07 sty 2007, 19:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ambasador » 01 lip 2014, 6:50

-Mam pytanie w sprawie Turbo DSL, czy opłaca się dać te 150 zł miesięcznie? Za neo do 10mb płacę 59+29 za utrzymanie łącza.
Od 1 kwartału 2012 roku męczę się próbując grać w gry online, pingi 54-55 tak minimum, na wieczór po 60-75 mimo tego, że po przeprowadzce jestem podpięty pod inna centrale. Jest ona oddalona o ~1.4km, a tutaj daje parametry http://i.imgur.com/x7APMIX.png (reset ok 20:00 czyli w godzinach szczytu, normalnie o 3 w nocy)
-Dzwoniłem wczoraj i konsultant zrestartował port, bo tyle mógł, nic to nie dało o czym doskonale wiedziałem, bo nie w tym problem.
Mają dzisiaj przyjechać i porobić jakieś testy obciążenia łącza, nic z tego pewnie nie wyniknie, problem leży raczej w 'od centrali' niż 'do centrali'
Nie zrywa połączenia, łączy się prawie max, ale mi nie potrzeba megabajtów tylko jakości. Już mówiłem im, że nawet mogą mi uciąć o połowę synchro, ale buforowanie pakietów żeby stało na takim poziomie, żebym mógł normalnie pograć w wolnym czasie. ścina, przyśpiesza, ścina, przyśpiesza...
-Jak mogę wziąć opcje do 20 mb to ma to się jakoś do tego czy ten dsl pójdzie? Ktoś pisał, że dsl ma wyższy priorytet (QoS) i działa niezależnie mimo awarii neostrady.
-Czy będę podłączony pod tą samą centrale, czy do dsl jest inna? Jak ta sama to mam jakąś gwarancje, że znowu coś się nie sypnie tak jak w 2012 roku i będę płacił 150 zł za wybrakowaną usługę? Rozumiem priorytet priorytetem, ale nie wierzę, że przeciążona przez neostradowiczów centrala nie wywrze żadnego impaktu na użytkowników dsl, bo tak czy siak do jednej rurki to trafia, czy się mylę?
-Czy routing jest inny? Mam wrażenie, że ten neostradowy krąży jak sępy na sawannie.
Stare dobre czasy jak neo jeszcze w miarę chodziło
Obrazek
Obrazek


Topic author
ITNka
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29 lip 2012, 16:51
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ITNka » 01 lip 2014, 23:09

ambasador pisze:-Mam pytanie w sprawie Turbo DSL, czy opłaca się dać te 150 zł miesięcznie? Za neo do 10mb płacę 59+29 za utrzymanie łącza.
Od 1 kwartału 2012 roku męczę się próbując grać w gry online, pingi 54-55 tak minimum, na wieczór po 60-75 mimo tego, że po przeprowadzce jestem podpięty pod inna centrale. Jest ona oddalona o ~1.4km, a tutaj daje parametry http://i.imgur.com/x7APMIX.png (reset ok 20:00 czyli w godzinach szczytu, normalnie o 3 w nocy)
-Dzwoniłem wczoraj i konsultant zrestartował port, bo tyle mógł, nic to nie dało o czym doskonale wiedziałem, bo nie w tym problem.
Mają dzisiaj przyjechać i porobić jakieś testy obciążenia łącza, nic z tego pewnie nie wyniknie, problem leży raczej w 'od centrali' niż 'do centrali'
Nie zrywa połączenia, łączy się prawie max, ale mi nie potrzeba megabajtów tylko jakości. Już mówiłem im, że nawet mogą mi uciąć o połowę synchro, ale buforowanie pakietów żeby stało na takim poziomie, żebym mógł normalnie pograć w wolnym czasie. ścina, przyśpiesza, ścina, przyśpiesza...
-Jak mogę wziąć opcje do 20 mb to ma to się jakoś do tego czy ten dsl pójdzie? Ktoś pisał, że dsl ma wyższy priorytet (QoS) i działa niezależnie mimo awarii neostrady.
-Czy będę podłączony pod tą samą centrale, czy do dsl jest inna? Jak ta sama to mam jakąś gwarancje, że znowu coś się nie sypnie tak jak w 2012 roku i będę płacił 150 zł za wybrakowaną usługę? Rozumiem priorytet priorytetem, ale nie wierzę, że przeciążona przez neostradowiczów centrala nie wywrze żadnego impaktu na użytkowników dsl, bo tak czy siak do jednej rurki to trafia, czy się mylę?
-Czy routing jest inny? Mam wrażenie, że ten neostradowy krąży jak sępy na sawannie.



DSL ma wyższy priorytet. Pisałeś że prędkość jest ok więc to nie wina kabli. nawet będąc podpięty pod pod ta samą centralke to wieczorem przy zapchanym łączu będziesz miał priorytet...tak jak w ruterze na voipa. przy tej odległości pingi spokojnie powinny być poniżej 30 ms. Druga sprawa jeśli zamawiasz DSLa to technicy najpierw sprawdzają dokładnie linie zanim podepną a potem dopiero jest umowa do podpisania...w Neo prawie zawsze wejdzie a dopiero potem trzeba zgłaszać itd....Sam kiedyś sprzedawałem DSL klientom neo i często było BMT (Brak warunków technicznych) a w CHECKu niby było że się da. W końcu za tyle kasy wymagania są większe.

Awatar użytkownika

ambasador
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 07 sty 2007, 19:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ambasador » 02 lip 2014, 0:11

Dzisiaj byli, sprawdzili niby wszystko ok (normalne z resztą) ustawienia na porcie zresetowali wg czegoś tam już nie pamiętam. Coś w stylu, że to każdemu robią jak na nowo podłączają neo. Okazało się, że mogę nawet vdsl wziąć, ale tak jak wcześniej pisalem, mi "do 80mb" nie jest potrzebne, do tego czytałem wiele opinii o tym, że ten cały Fiber jest strasznie zaszumiony. Jak podpisywałem aneks do umowy o przedłużenie w styczniu, było coś takiego, że mogę w każdej chwili trwania tej umowy wziąć sobie inną prędkość czy inną promocje itd. Najlepiej złożyć zamówienie na stronie orange, czyli zalogować się i zamówić, czy muszę dzwonić? Nie chce, żeby wyszło tak, że ktoś tam zrozumie, że to nowa instalacja ma być czy coś. Ile mniej więcej czasu trzeba czekać aż coś się ruszy, jak zamówię turbo dsl dziś w południe?
Druga sprawa - jak to wygląda z tymi routerami, który będzie lepszy CellPipe 7130 czy Comtrend VI-3223u, bo cena taka sama?
Stare dobre czasy jak neo jeszcze w miarę chodziło
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 4999
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 02 lip 2014, 11:13

ambasador pisze:Dzisiaj byli, sprawdzili niby wszystko ok (normalne z resztą) ustawienia na porcie zresetowali wg czegoś tam już nie pamiętam. Coś w stylu, że to każdemu robią jak na nowo podłączają neo. Okazało się, że mogę nawet vdsl wziąć, ale tak jak wcześniej pisalem, mi "do 80mb" nie jest potrzebne, do tego czytałem wiele opinii o tym, że ten cały Fiber jest strasznie zaszumiony. Jak podpisywałem aneks do umowy o przedłużenie w styczniu, było coś takiego, że mogę w każdej chwili trwania tej umowy wziąć sobie inną prędkość czy inną promocje itd. Najlepiej złożyć zamówienie na stronie orange, czyli zalogować się i zamówić, czy muszę dzwonić? Nie chce, żeby wyszło tak, że ktoś tam zrozumie, że to nowa instalacja ma być czy coś. Ile mniej więcej czasu trzeba czekać aż coś się ruszy, jak zamówię turbo dsl dziś w południe?
Druga sprawa - jak to wygląda z tymi routerami, który będzie lepszy CellPipe 7130 czy Comtrend VI-3223u, bo cena taka sama?


Comtrend się podobno sypie na ADSLu na VDSLu jakoś chodzi, CellPipa jednego znam osobiście od jakiegoś czasu i po prostu.... działa, oczywiście na DSLu jest dostęp tylko z usera i za wiele się nie pokombinuje, ale to co jest większości wystarczy.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.

Awatar użytkownika

ambasador
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 64
Rejestracja: 07 sty 2007, 19:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ambasador » 02 lip 2014, 20:47

Napisałem do nich wiadomość o migracji na turbo dsl, gościu oddzwonił i po rozmowie wysłał mi na maila numer zamówienia, lecz na stronie orange nie mogę sprawdzić, bo wyskakuje, ze jest nieprawidłowy a w panelu nie pokazuje mi nic poza tym, że w styczniu podpisałem aneks.
Stare dobre czasy jak neo jeszcze w miarę chodziło
Obrazek
Obrazek


Topic author
ITNka
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 29 lip 2012, 16:51
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: ITNka » 03 lip 2014, 0:37

ambasador pisze:Napisałem do nich wiadomość o migracji na turbo dsl, gościu oddzwonił i po rozmowie wysłał mi na maila numer zamówienia, lecz na stronie orange nie mogę sprawdzić, bo wyskakuje, ze jest nieprawidłowy a w panelu nie pokazuje mi nic poza tym, że w styczniu podpisałem aneks.


Ja osobiście bym brał VDSla bo by mi bardziej zależało na ściąganiu z torrentów niż pingach z tym że teraz VDSL masz DLM 20-80 mb/s a w priorytezacji na centralce jesteś traktowany tak samo jak adsl więc wciąż jest różnica miedzy DSL a vdsl. Możliwośc podpięcia vdsla świadczy tylko o tym że kable są ok , tak jak wcześniej pisałem skoro pociągną tą prędkość.....zostaje kwestia tej samej zapchanej centralki. Jedyny minus ,,,,, i najważniejszy koszt... ale to już trzeba samemu stwierdzić czy lepsza prędkość czy niskie pingi.....


paawell
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 29 cze 2006, 11:06
Numer GG: 0
Lokalizacja: z oddali...

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: paawell » 13 lip 2014, 12:28

Niedlugo konczy mi sie umowa na neostrade i chcialbym z niej zrezygnowac. Mam pojsc do salonu i poinformowac o tym czy wyslac jakies pismo?

Awatar użytkownika

januszvdsl2
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 203
Rejestracja: 01 gru 2013, 7:33
Łącze: Brak :-)
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: januszvdsl2 » 13 lip 2014, 13:10

paawell pisze:Niedlugo konczy mi sie umowa na neostrade i chcialbym z niej zrezygnowac. Mam pojsc do salonu i poinformowac o tym czy wyslac jakies pismo?

Oczywiście napisać pismo i wysłać listem poleconym z potwierdzenie odbioru lub w salonie i tez żądać potwierdzenia masz 30 dni przed końcem umowy
Sprzęt : ASUS DSL-AC68U :grin:
intel dual band wireless-ac 7260
Odległość od centrali:205 m
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości