pytanie do konsultanta

Pytania i informacje dotyczące usługi Neostrada TP i Multipakiet TP (VOIP, Video on demand, etc)

kerpen_rp
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 07 mar 2010, 18:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: kerpen_rp » 30 sie 2016, 11:09

Mam pytanie, czy można się dowiedzieć nt planowanych modernizacji Orange. Chodzi o to, że mam obecnie Neostrade 10 mb/s, ale kładą na mojej ulicy światłowody (nie Orange-prywatna firma). Ja wolałbym zostać przy Orange, żeby nie zmieniać znowu kabli i sprzętu w domu, ale oczywiście pod warunkiem, że Orange w jakimś akceptowalnym czasie planuje modernizacje tego internetu, żeby chociaż 40mb/s wyciągnąć. Czy można się gdzieś tego dowiedzieć?
Obrazek


Hilda1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 03 sie 2016, 15:19
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: Hilda1 » 30 sie 2016, 11:15

nie zdradzą Ci takich informacji - to byłby za łatwy kąsek dla konkurencji która starała by się ich wyprzedzić z ofertą i szybkością internetu


kerpen_rp
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 07 mar 2010, 18:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: kerpen_rp » 30 sie 2016, 11:26

A to szkoda, więc trzeba przejść do konkurencji po wielu latach.
Obrazek

Awatar użytkownika

Scenic
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 29 sty 2011, 9:59
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: Scenic » 12 wrz 2016, 20:46

Jak FFTH to bym nie zastanawiał a brał. Nie ma tyle ograniczen co miedz.
Stabiloność + ping + wiekszy downd i upload itd. :grin:

Cena też na plus u mnie najtanszy pakiet 10Mb/s za 30zł symetryk. :grin:
2+2=4

Obrazek


Soczysty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2016, 23:55
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: Soczysty » 13 wrz 2016, 0:22

Cześć.

Skierowane do Konsultanta, bądź technika. Zerknijcie na parametry lini poniżej:
Obrazek
Router synchronizuje się jedynie na modulacji G.DMT. Próbowałem wymusić ADSL, ADSL2+, lecz router TD W8951ND W nie chcę się synchronizować.
Odległość od Centrali to niestety około 4km, dlatego przy zapięciu się lini na 5920 kb/s jest tak niski SNR. Problem w tym wypadku nie dotyczy niestabilności samego łącza, nie zdarzają się zbyt często pady. Problem leży po stronie wysyłania. W pracy zdalnej wykorzystuje backup do chmury, wysyłam pliki od 100 MB, do 10 GB. - zależy od kopii przyrostowej. Wysyłając taką paczkę raz w tygodniu natrafiam na problem, mianowicie łącze traci na ułamek sekundy stabilność i przesyłanie rozpoczyna się na nowo - bo zapewne jakiś segment danych nie zdążył się przesłać, często też występują błędy CRC max. 425. Czy w tym wypadku można coś zastosować na samej centrali by taka sytuacja się nie pojawiała?

- Zespół techniczny na jakiś czas założył mi widełki na 4096 kb/s i SNR wynosił 17 db, ale problem z wysyłaniem plików był podobny.

Czy przepięcie mnie w centrali na kardę DSL. SDSL/HDSL mogło by poprawić nieco stabilność tego połączenia?, wymiana urządzenia ( Routera ) na inne mogło by bardziej ustabilizować synchronizację i łącze?

W sumie nie wiem jak już podejść do tego tematu, bo kopie przesyłam za pomocą internetu mobilnego ( W ramach abo. Smart Plan Multi ), co jest uciążliwe, bo transfer nie jest w moim abonamencie nielimitowany... - Zabójcza prędkość 180 kb/s. = w przypadku małych plików jest w porządku, ale im większe tym gorzej... Proszę o jakiekolwiek rady. pomysły co mogę, jeśli oczywiście mogę zrobić.
Obrazek

Awatar użytkownika

Scenic
Administrator
Administrator
Posty: 1338
Rejestracja: 29 sty 2011, 9:59
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: Scenic » 13 wrz 2016, 2:31

Mógłbys spróbowac zmienic router . Może w centrali jestes wpiety pod karte adsl lub Ci zablokowali ADSL 2 na karcie.

Spytaj się.

Generalnie wszysztko zależy od stanu tej lini [napowietrzna/kablowa] tego nie da sie przeskoczyc co najwyzej zmienic na inny port jak są wolne co tez może nic nie dać jak linia skopana.
2+2=4

Obrazek

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5014
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 13 wrz 2016, 8:13

Można by zwiększyć przeplot, pal sześć że ping będzie 40-45ms.
Drugie pytanie, w jaki sposób jest wysyłany ten backup? (normalnie jakiś panel via http ?)
W sprawie przeplotu nie powinno być problemu, tylko że trzeba by formularzem pisać (zgłoszenie) bo babki na infolinii o takich czarach nie słyszały "na szkoleniu" ;)
Przy tak długiej linii g.dmt będzie stabilniejsze ale kombinacja adsl2+ z większym przeplotem... wszystkie chwyty dozwolone :), w końcu to 2 razy szersze pasmo, może się wstrzeli w lepsze tony.
Przydało by się obejrzeć lepsze statystyki routera, ile i jakie błędy, tam m.in. by były błędy tzw. głuchej linii (utrata transmisji), która by potwierdziła że gdzieś ewidentnie nie ma styku na linii.

FEC Events (Down/Up):
CRC Events (Down/Up):
Loss of Framing (Local/Remote):
Loss of Signal (Local/Remote):
Loss of Power (Local/Remote):
HEC Events (Down/Up):
Error Seconds (Local/Remote)


Po takim spisie błędów było by wiadomo o co chodzi.
Teoretycznie też można by logi od orange wydębić albo trafić na kogoś kto potrafi je czytać, bo na cyferki to każdy umie patrzeć "oooo, dużo błędów..." ;)
Ostatecznie pozostaje UKE :lol: , wtedy bez łaski, dostaniesz logi... poleconym :lol: :lol:

Pytanie za 10 punktów, masz telefon na tej linii?, bo jeśli nie to może być książkowy objaw suchych styków.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Soczysty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2016, 23:55
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: Soczysty » 13 wrz 2016, 9:50

Backup jest wysyłany przez panel via http, coś ala Google Drive. - choć nie ukrywam, wolałbym to wysyłać na firmowego NAS`a, ale dzieje się podobna tragedia. Co do logów, TP Link, nie jest na tyle rozbudowany, żebym miał do nich podgląd. - bo faktycznie, nie wiadomo co się dzieje podczas wysyłania tego pliku. - spróbuje wyprosić logi od Orange w kolejnym zgłoszeniu, w schemacie, który mi zacytowałeś. O zwiększenie przeplotu lini - muszę się jakoś szeroko do nich na ten temat rozpisywać?

Nie mam na lini telefonu stacjonarnego. = w tych czasach telefon stacjonarny odszedł do lamusa.
Obrazek

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5014
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 13 wrz 2016, 11:22

Linia często się tak zachowuje jeśli nie jest "używana", teraz żeby znaleźć w którym miejscu jest kiepski styk... trzeba by magików z analizatorem linii, może by wyszło na reflektometrze.
Po prostu im napisz że łącze zachowuje się nie stabilnie i chciałbyś sprawdzić czy da coś zwiększenie przeplotu.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


PIKeR
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 05 lut 2005, 12:06
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: PIKeR » 19 wrz 2016, 18:27

Ja mam pytanie do kogoś obeznanego z realiami wewnątrz Orange. Czy to prawda, że teraz u naszego pomarańczowego operatora cała para idzie w FTTH i zaniechano montażu nowych VDSL'i? Zaczepiłem ostatnio montera z firmy S****t grzebiącego coś przy szafie i stwierdził, że nowego VDSL nie widział już z rok i raczej się nie zapowiada.

Dla mnie to koszmarna informacja, bo na FTTH nie mam szans (osiedle domków jednorodzinnych) i całe to osiedle czekało na VDSL właśnie. Jeżeli to prawda, to spora część Polski zostanie na wieki wieków z 20mbit z ADSL2 i nędzną alternatywą w postaci LTE... :/

Tak BTW, to dziwi mnie bierna postawa telekomów. Jeszcze 10 lat temu DOCSIS i pochodne ADSL szły łeb w łeb, dziś kablówki szaleją a xDSL wyraźnie odstaje. Co najgorsze, telekomy zamiast wymieniać linie PSTN na światłowody (bo światełka nie interesuje odległość, 1km czy 10km nic nie zmienia) to próbują się instalować na osiedlach, gdzie kablówki już dawno mają po x-set mbit w ofercie. Gdzie logika?
ObrazekObrazek


kerpen_rp
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 07 mar 2010, 18:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: kerpen_rp » 20 wrz 2016, 7:27

Witam, mam pytanie o umowę na Funpack. Jeżeli umowa dobiegnie końca, a ja jej ani nie wypowiem, ani nie przedłużę to czy umowa przedłuży się automatycznie na jakiś okres? Na jaki okres i na jakich warunkach? Dziękuję za odp.
Obrazek

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5014
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 20 wrz 2016, 8:57

Zostanie automatycznie przedłużona na rok lub pół roku, nie wiem jak jest teraz.
Ale na pewno nie przegapisz, będą do ciebie dzwonić po 2 razy na dzień żeby wcisnąć jakąś promocję bo mają za to płacone ekstra.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


kerpen_rp
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 07 mar 2010, 18:17
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: pytanie do konsultanta

Nieprzeczytany post autor: kerpen_rp » 20 wrz 2016, 11:52

OK, dzięki. Będę musiał dzwonić do Orange jak się nie odezwą i dopytać.
Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości