Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Pytania i informacje dotyczące usługi Neostrada TP i Multipakiet TP (VOIP, Video on demand, etc)

Topic author
Piotrek66
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 01 cze 2006, 17:27
Numer GG: 0
Lokalizacja: Końskowola
Kontakt:

Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: Piotrek66 » 19 wrz 2014, 18:16

Szanowni forumowicze,

mam pewien problem formalno-techniczny. Ale po kolei.

Kilka lat temu przeniosłem się z ówczesnej TP do Netii. W tym roku jednak Orange przedstawiło mi znacznie korzystniejszą ofertę (internet do 80 mb/s i znacznie tańszy rachunek). Umowę z przedstawicielem firmy podpisałem 10 lipca, dając jednocześnie upoważnienie do rozwiązania umowy z dotychczasowym operatorem. Abonament telefoniczny przeniesiono bez problemu 25 sierpnia. Internet w Netii miał zostać wyłączony 16 września - tydzień wcześniej otrzymałem telefon od firmy Orange z informacją o planowanej właśnie na 16 września wizycie technika, który miał podłączyć mnie do globalnej sieci. Po umówieniu konkretnej godziny, dopytałem jeszcze czy monter dostarczy mi również router. Otrzymałem odpowiedź twierdzącą. Nadmienię, że bardzo zależało mi na jak najszybszym załatwieniu sprawy - internet jest mi niezbędny w pracy zawodowej, poza tym 22 września wyjeżdżam i nie będzie mnie przez kilkanaście dni.

Tydzień później około godziny 17:00 zadzwonił do mnie technik z informacją, że ma zlecenie podłączenia u mnie internetu, zapytał jednak czy otrzymałem sprzęt drogą kurierską. Stwierdziłem, że nie, na co on rozłączył się i zadzwonił za kilka minut z tym samym pytaniem. Moja odpowiedź była taka sama, na co otrzymałem informację, że nie będzie w stanie zrealizować zlecenia, ponieważ nie ma routera. Na nic zdały się moje tłumaczenia, że ten pan - według przedstawicieli Orange - powinien mieć go ze sobą.

Tego samego dnia zadzwoniłem na infolinię Orange, opisując całą sytuację. Miła pani (chyba najbardziej kompetentny pracownik tej firmy, z którym do tej pory rozmawiałem) stwierdziła, że rzeczywiście - technik powinien mieć ze sobą sprzęt. Tak przynajmniej wynikało ze zlecenia. Wysłała zapytanie w tej sprawie i obiecała oddzwonić na drugi dzień.

Następnego dnia zniecierpliwiony brakiem reakcji zadzwoniłem ponownie. Gdy udało mi się dobić (a to jest sztuka...) odebrał bardzo nieprzyjemny pan, który po opisaniu sytuacji zapytał bardzo zdziwionym tonem, co ma technik do kuriera (!). A w ogóle to poradził mi anulować zlecenie i za dwa-trzy dni zadzwonić ponownie. No tak...

Poirytowany postanowiłem się nie poddawać. Zadzwoniłem po chwili ponownie. Gdy udało mi się nareszcie dodzwonić na infolinię, przełączono mnie do innego działu. Tam pani, która odebrała telefon, stwierdziła, że dodzwoniłem się do działu sieci komórkowej i przełączy mnie gdzie indziej. Aha. No, ale w końcu dotarłem do docelowego pana, który wydawał się znać na rzeczy. Stwierdził, że rzeczywiście technik powinien mieć sprzęt i najwyraźniej zaszła wina po stronie firmy monterskiej. Oznajmił mi, że następna wizyta technika ustalona została (podejrzewam, że automatycznie) na 23 września. A więc tydzień po pierwotnym terminie.

Ten dzień bardzo mi nie pasował, bo jak wspomniałem wcześniej, od 22 września nie będzie mnie przez kilkanaście dni w domu. Po konsultacji, panu z infolinii udało się przesunąć - jak twierdził - wizytę na 18 września w godzinach 14:00-16:00. Taką datę przyjął przynajmniej system.

Wczoraj jednak nikt się nie zjawił, nie otrzymałem też żadnego telefonu. Około godziny 18:00 zadzwoniłem na infolinię. Gdy udało mi się przebić przez jakże irytującą już muzykę, odebrała pani, która stwierdziła, że z informacji, które znalazły się w systemie, wynika, że ekipa monterów jest już w centrali i najprawdopodobniej przełącza linie. To oznacza, że powinna być już w drodze do mnie. Odetchnąłem z ulgą, ale nie na długo. Bo nikt się nie pojawił.

Dzisiaj spróbowałem jeszcze raz. Ponownie natrafiłem na niekompetentnego jegomościa, który nie był w stanie mi pomóc. Co ciekawe, jakiś czas później zadzwoniła do mnie... przedstawicielka Orange oferująca przejście do nich i wykupienie Neostrady do 80 mb/s! Tak, tak - kuriozum. Po wyjaśnieniu sprawy, stwierdziła, ze wizyta montera zaplanowana jest na 23 września. I nie da się nic z tym zrobić, nie można przesunąć jej na jutro czy niedzielę, choć jak wiadomo, technicy w weekendy też pracują. Ponoć nie może tego zrobić, jedyną osobą, która mogłaby coś zdziałać w tej kwestii być może byłby przedstawiciel firmy, z którym podpisywałem umowę. Niestety nie zostawił żadnych namiarów kontaktowych na siebie.

Nie wiem, co mam w tej sytuacji zrobić. Jestem w bardzo niekorzystnej sytuacji - działam na internecie mobilnym, ale jest to mocno niekomfortowe. Czy byłby ktoś mi w stanie pomóc lub udzielić porady?

Pozdrawiam,
Piotr Bicki.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5026
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 19 wrz 2014, 18:50

Tak właśnie w 10% przypadków wyglądają migracje między operatorami.
Cóż można zaproponować, chyba tylko opisanie sytuacji na Facebooku orange, czasami ktoś kompetentny tam zagląda i rozwiązuje taki "systemowy" cyrk.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
Piotrek66
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 01 cze 2006, 17:27
Numer GG: 0
Lokalizacja: Końskowola
Kontakt:

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: Piotrek66 » 19 wrz 2014, 19:00

To zabawne, ale naprawdę okazuje się, że tam rzeczywiście każdy mówi, co innego. Właśnie dzwoniłem po raz kolejny - pani, która odebrała stwierdziła, że nowej daty wizyty technika NIE MA w systemie. A data 23 września owszem jest, ale to termin, do którego mają mi podłączyć internet/Netia ma zwolnić łączę (zwolnić zwolniła, jestem tego pewien - internet wyłączyli mi kilka minut po północy 16 września, a technik przecież miał być i kontaktował się ze mną...).

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5026
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 19 wrz 2014, 19:51

Zawsze można złożyć reklamację on-line (o ile ma się konto w orange) jest o tyle dobre że taka reklamacja dostaje swojego "opiekuna" i to on się z tym buja ;).
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
Piotrek66
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 01 cze 2006, 17:27
Numer GG: 0
Lokalizacja: Końskowola
Kontakt:

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: Piotrek66 » 19 wrz 2014, 21:15

Kuriozalna sytuacja. Skorzystałem z Twojej rady i napisałem na facebookowym fanpage'u. W odpowiedzi poproszono mnie o zgłoszenie problemu za pomocą formularza, co też uczyniłem. Dostałem odpowiedź. W skrócie - napisałem w "niefortunnej chwili", bo o ile mogliby wysłać technika już jutro, o tyle od 21:00 dnia dzisiejszego ich systemy informatyczne będą przechodziły modernizację, przez co aktywacja usługi nie będzie możliwa. "Instalacja nowych usług" zostanie przywrócona dopiero 23 września.

Staram się wszystko rozumieć, ale dlaczego ja, jako klient, mam ponosić konsekwencje ich niedociągnięć? I śmieszy mnie trochę stwierdzenie, że napisałem w "niefortunnej chwili" - przecież wiszę na ich infolinii od trzech dni.

Mam konto w Orange Online, ale bez opcji posiadania abonamentu - wymagany jest kod PIN, a jakoś nie mam ochoty na razie bawić się z ich infolinią w wygenerowanie takowego.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5026
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 20 wrz 2014, 7:53

Piotrek66 pisze:Kuriozalna sytuacja. Skorzystałem z Twojej rady i napisałem na facebookowym fanpage'u. W odpowiedzi poproszono mnie o zgłoszenie problemu za pomocą formularza, co też uczyniłem. Dostałem odpowiedź. W skrócie - napisałem w "niefortunnej chwili", bo o ile mogliby wysłać technika już jutro, o tyle od 21:00 dnia dzisiejszego ich systemy informatyczne będą przechodziły modernizację, przez co aktywacja usługi nie będzie możliwa. "Instalacja nowych usług" zostanie przywrócona dopiero 23 września.

Staram się wszystko rozumieć, ale dlaczego ja, jako klient, mam ponosić konsekwencje ich niedociągnięć? I śmieszy mnie trochę stwierdzenie, że napisałem w "niefortunnej chwili" - przecież wiszę na ich infolinii od trzech dni.

Mam konto w Orange Online, ale bez opcji posiadania abonamentu - wymagany jest kod PIN, a jakoś nie mam ochoty na razie bawić się z ich infolinią w wygenerowanie takowego.


Generowanie PINu to akurat 2 minuty (i coś mi się zdaje że dyktuje to komputer a nie człowiek) ;) dawno to było ale tak coś mi świta.
Mogę Cię pocieszyć, ja miałem podobną sytuację jak migrowałem z 6 na 20Mb ;) ... jak się zawzięli tak stwierdzili że nie będzie działać i koniec a parę dni wcześniej jak zamówiłem 20 przez formularz on-line automat po paru minutach zmienił synchronizację na 20.... i tak sobie było chyba ze 2 dni aż "wkroczył człowiek i popsuł" , później już standardowy teatrzyk :lol:
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Lucek92
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 24 gru 2011, 10:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 5805081

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: Lucek92 » 20 wrz 2014, 9:11

Często jest tak, że w aplikacji Orange w której powinny być informacje dotyczące instalacji VDSL dla partnera technicznego są braki, nie ma wpisanego typu modemu, czy brakuje umowy dostarczanej coraz częściej przez PT, stad takie cyrki.
Możesz podpisać nową umowę na kolejną taką samą usługę, (niby potrzebujesz 2 nety) jak ona dojdzie do skutku to możesz przed instalacją pierwszej powiedzieć że rezygnujesz ;)
Możesz zgłosić instalacje nowej uslugi przez orange.pl czy infolinie to instalator będzie miał dla ciebie sprzęt i umowę.


Topic author
Piotrek66
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 01 cze 2006, 17:27
Numer GG: 0
Lokalizacja: Końskowola
Kontakt:

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: Piotrek66 » 22 wrz 2014, 18:23

To już przestaje być śmieszne. Zgodnie z wymianą korespondencji internetowej, wizyta technika została zaplanowana na jutro. Nie ufając im, zadzwoniłem dzisiaj na infolinię, by upewnić się czy jest ona aktualna. I co? Nie mają takiej w systemie. Naprawdę, nie mam już siły na siłowanie się z nimi. Chyba czas po prostu zerwać umowę, zrezygnować z ich usług.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5026
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Migracja z Netii do Orange - problem z internetem

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 22 wrz 2014, 20:54

Korespondować sobie można z Zosią, nie masz numeru zgłoszenia - nie było korespondencji...
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości