Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Pytania i informacje dotyczące usługi Neostrada TP i Multipakiet TP (VOIP, Video on demand, etc)

Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 08 cze 2015, 8:54

No to pisze, ze sprawdzali po kolei miernikiem takim dużym, dopiero u mnie zaczęły błędy sypać na końcu już kabla czyli "ostatnie łączenie" - koniec kabla w domu - na tym odcinku coś było nie tak, zmienili pare i wszystko już było ok. Ale to nic, bo problem powraca jak bumerang. Mógłbym sam zmieniać pary co dwa dni czy tydzień i pewnie by pomagało, ale po chwili znowu trzaski i szmery + rozłączanie linii.

Co jakiś czas rozłączy, a do tego zawsze jak podniose słuchawkę to rozłączy.


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 08 cze 2015, 10:34

1. Odłącz telefon na kilka dni całkiem i obserwuj zachowanie linii.
2. Jeśli problem ustąpił, to winny albo uszkodzony telefon, albo uszkodzony filtr ADSL. Wymień najpierw filtr (bo tańszy) i obserwuj z podpiętym telefonem i nowym filtrem. Jak nie pomoże, to wymiana telefonu. Wcześniej można też próbować kable w domu wymienić.
Wymień kable od gniazdka do routera, sprawdź, czy w gniazdku nie poluzowały się styki z tyłu, albo nie "wgniotły" do środka pod wpływem nacisku wtyczki.
3. Załatw skądś inny router ADSL na kilka dni, ustaw swoją konfigurację i też potestuj - może router się po 2-3 dniach zawiesza? Przede wszystkim nie wyłączaj samodzielnie co chwile routera, żeby DLM się nie wkurzył, bo wtedy na pewno będzie rozłączał. Jeśli router inny nie będzie robił kłopotów, to znaczy, że Twój jest walnięty. Można próbować go resetować do fabryki, nawet wymienić zasilacz na taki o tym samym napięciu, ale wyższym natężeniu (pamiętaj o polaryzacji wtyczki - ma być taka sama jak na starym zasilaczu) - ostatecznie kupić nowy router ADSL.


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 08 cze 2015, 12:01

Jeżeli chodzi o kable to do gniazdka które jest przed routerem idzie czarny nażelowany kabel, ten co jest między słupami normalnie.
Filtry raczej okej.

Wiadome pasuje przetestowac router, tylko ze wczesniej tu pytalem bo moze mieli byscie jakies inne sugestie.
Technicy w tym przypadku na centrali albo na lini moga jeszcze cos przetestowac? zrobic?


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 08 cze 2015, 19:02

Technicy nic już nie mogą przetestować.
Filtr może być uszkodzony w sposób niewidoczny gołym okiem.
Bez testowania z odpiętym telefonem oraz z użyciem innego routera nic nie wymyślimy.


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 08 cze 2015, 23:03

W takim razie postawie po raz kolejny wszystko na jedna karte, tak jak kiedys zmieniłem linie na jak najlepsza, tak teraz zmienie jeszcze ten router i zobaczymy, czy taki bylby dobry do mojej 10mb neostrady? Sory ze pytam w tym watku ale przy okazji po prostu.

http://www.tp-link.com.pl/products/deta ... =TD-W8960N ten polecaja niby najczesciej


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 08 cze 2015, 23:42

Tak, ten router będzie dobry, zwłaszcza, że pokazuje szczegółowe parametry techniczne linii i można wiele powiedzieć o jej stanie.

Dodatkowo współpracuje z programem DSLStats, który potrafi w czasie rzeczywistym monitorować linię w sposób ciągły i można zobaczyć w jakich godzinach i jakie pojawiają się problemy.

Ja bym jednak jeszcze spróbował sprawdzić jak się Twój obecny router zachowa przy całkowicie odłączonym telefonie, jesli masz możliwość dokonania takich testów przez powiedzmy 2-3 dni.


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 09 cze 2015, 0:10

Niby ten Linksys WAG200G dobry, ale też sporo problemów z nim ludzie mieli w poprzednich latach, teraz wręcz jest opinia, ze to relikt. Zrobie tak jak mówisz.

P.S
Jestes technikiem w firmie co zlecenia robi dla Orange?


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 09 cze 2015, 7:52

Nie. Jestem zwykłym userem. Nie mam żadnego oficjalnego wykształcenia IT.
Odrobinę jednak widziałem, a dużo więcej przeczytałem. Staram się doradzać na miarę moich możliwości.
Dla przykładu parę razy nie miałęm Neta ani telefonu, bo się kabel poluzował w gniazdku, choć przecież nie jest tam nic ruszane - wystarczyło dokręcić śrubki.
Sąsiadowi mówili, ze "nie da się" podłączyć mu Neta, bo "za daleko od Centrali". Ja kazałem się mu upierać, bo skoro ja mam Neta i jesteśmy podpięci do tego samego kabla na słupach, to jednak nie jest za daleko i w końcu "się dało".
Różne cuda się dzieją z Nerwostratą, niestety. Technicy to często ludzie,którzy od lat zajmowali się telefonem, wysłali ich na szkolenie z napraw neostrady, a osoby po 50-tce ciężko przyswajają nową wiedzę. Telefon naprawić, to wystarczy duuuużo taśmy izolacyjnej, śrubokręt i kombinerki... Każdy elektryk przy telefonie zrobi wszystko. Przy Neostradzie jest gorzej, bo niedbalstwo przy naprawie złączek mści się w postaci spadku prędkości.

Dopóki technicy pracowali bezpośrednio dla Orange, to było OK, bo jeździli do usterek doi skutku. Teraz często im się nie chce, a i Orange robi wszystko, żeby nie zlecać napraw, bo to są koszty - z tego powodu bronią jak niepodległości zapisów umów DO XX Mb/s i wysyłają techników tylko wtedy kiedy muszą, lub ich litość nad klientem weźmie, gdy ma Opcję DO 10Mb/s, mieszka 100m od Centrali, a nagle spadło mu do 2Mb/s - wtedy ewidentni wystarczy drobna naprawa i wszystko gra. Ale jak ktoś mieszka 4km od Centrali i miał dotychczas ledwo 3Mb/s, a spadnie mu do 1,5Mb/s, to już się nie doprosi technika, bo to za dużo roboty, zwłaszcza, że jak naprawią w jednym miejscu, to za 2 dni wiatr poluzuje złączkę 200m dalej i znów trzeba jechać. Mówią więc ludziom na wsi: "Cieszcie się, że cokolwiek macie"...
Dołóż sobie masę ludzi, co dzwonią "Panie, nie działa Internet", a po przyjeździe techników okazuje się że nawet wtyczki do Liveboxa nie wpięli...

U Ciebie jesli okaże się, ze telefon niewinny, a nowy router też nie poprawi sytuacji, to diagnoza jest najgorsza: uszkodzenie izolacji na kablu, pewnie gdzieś w krzakach daleko od złączek, gdzie tego nie widać, ani nie ma jak dojechać. Kabla magistralowego Ci nie wymienią dopóki działają telefony, bo to ogromny koszt. A telefon zadziała na czymkolwiek, co prąd przewodzi. Neostrada niestety nie. Co najwyżej podmienią pary przewodów i moze w końcu trafią na lepszą, a Twoją parę dadzą komuś innemu, co zaraz zacznie dzwonić, ze mu Net nie działa, albo jakiejś babci, co ma tylko telefon i nie zauważy różnicy.

Druga opcja to padnięty port na Centrali. Albo Cię przełączą na inny i któryś sąsiad dostanie szału, że nu Net nie działa, albo, jeśli mają wolne porty - dadzą Ci nowy. Jeśli nie ma wolnych portów, to nie dołożą nowych ani nie wymienią jednemu klientowi, bo to koszt kilku tysięcy i jest nieopłacalne.


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 09 cze 2015, 9:08

Pytałem bo mieszkasz nie daleko mnie sadzac po wpisie w lokalizacji i wypowiadasz sie "fachowo" wiec myslalem ze moze robisz w tym w okolicy

Z technikami jest tak, ze jednak sa dosc "krotko" wg mnie trzymani przez system w swojej pracy, tzn. ciagłe skladanie raportow, duperele z dzwonieniem poprzez infolinie do klienta, oraz kontrola GPS chyba. Do tej pory tylko raz trafiłem na takich co sobie bimbają i chcieli naprawić usterke po najmniejszym wysiłku, wiedząc przy tym, ze za pol dnia to padnie ale na ten moment naprawili wiec sie Pan odwal. Reszta nie moge powiedziec, podchodzi bardzo rzetelnie, a przynajmniej tak mi sie wydaje, troche czytam to forum, gadam tez z nimi nie o dupe marynie wiec byle kitu nie wcisna i Oni dobrze o tym wiedza.
Spotkalem sie juz z wypowiedziami, moze nawet ludzi co robia w tej firmie, ze nie maja po prostu czasu zeby MEGA dokladnie sprawdzic linie bo musieli by na to przeznaczyc z 3 godziny, a Oni nawet w mojej okolicy maja ogromny teren do obsluzenia, wiec albo nie maja na to czasu albo sie im nie chce?

Ostatnio z porzadnym miernikiem wszystko posprawdzali, i jak znowu zadzwonilem to jeszcze port na centrali wymienili, nie wiem na jaki, nowy czy wzieli od kogos innego. Dodatkowo kazali trzymac router non stop wlaczony, przynajmniej przez 10 dni, bo wtedy sie stabilizuje, ja go zawsze wylaczalem razem z komputerem, ale jak linia byla stabilna to nic sie nie dzialo, a jak jest nie stabilna to moze przez to moje wylaczanie faktycznie pogarszalem sprawe.

Teraz jest:

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 12442 kbps
Upstream Rate: 1086 kbps
Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 26 db
Upstream Line Attenuation: 6.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 21 db

Wcisne telefon i RATE leci do zera, MARGINY tez, wylacze od razu i wracaja do swojego poziomu ale jakbym od razu nie wylaczyl telefonu a potrzymal cala sekunde a nie ulamek to sie rozlaczy.

Po naprawie gość z Relacom na telefonie mial lepsze parametry anizeli ja na routerze, ale po paru minutach troche sie to wyrownalo.

Zrobie tak jak radzisz jeszcze, ale pomimo ze telefon jest trzymany na najnizszym abonamencie tylko po to zeby NEO byla to mimo wszystko dobrze jakby byl wlaczony.

Downstream Margin: 12 db
Upstream Margin: 5 db

Czy te parametry to najlepiej jak sa wartosci zblizone do siebie?


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 09 cze 2015, 9:33

Piszesz, że parametry jadą do zera po podniesieniu słuchawki telefonu.
Znaczy to prawie na pewno winę aparatu telefonicznego. Potestuj choć z dzień z odpiętym aparatem telefonicznym. Wygląda na to, że albo masz uszkodzony aparat telefoniczny, albo generuje on jakieś zakłócenia, co się czasami zdarza, zwłaszcza w "chińskich" modelach. Jak bez aparatu nie będzie problemów, to wystarczy wymienić telefon na inny aparat i powinno hulać. Dla pewności wymieniłbym jeszcze filtr ADSL i kabel od gniazdka do filtra i telefonu, ewentualnie tez do modemu (bo to nieduże koszty), jeśli tego nie robiłeś, ale priorytetem jest telefon. Sprawdź, czy filtr jest prawidłowo podłączony do telefonu (jednogniazdkowy) lub do telefonu i modemu (dwugniazdkowy), bo to bardzo ważne, aby prawidłowo podłączyć.

Teraz jak przypomniałeś o tym telefonie, to obstawiam właśnie jego.
Aha, po naprawie nie wyłączaj routera, najlepiej wcale przez 2 tygodnie, bo najprawdopodobniej stabilizuje się linia i żeby automat nie uznał, że należy zmniejszyć prędkość.


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 09 cze 2015, 9:43

OK, potestuje, telefon to wiekowy: panasonic kx-tc1000 , ma na pewno z 16-17 lat gdzieś.
Wiesz, do mnie tylko najbardziej nie trafia argument, ze przyjezdzaja technicy, wszystko hula dzien, dwa, albo i tydzien i nagle DOKLADNIE ten sam problem.


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 09 cze 2015, 9:58

Czyli po wizycie techników działa nawet po podniesieniu słuchawki?
Kurde, to sprawa się komplikuje... Moze technicy robią coś na odwal się? Albo kable już się tak sypią, że izolację od drutów oderwiesz lekko palcami... Wtedy to tylko wymiana kabla aż do Centrali na co nie ma szans... Ale potestuj jeszcze ten wariant z odpiętym telefonem.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5014
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 09 cze 2015, 11:32

Jak zacznie się psuć zadzwoń na swój domowy telefon i zdaj relację.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Mati5000
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 773
Rejestracja: 27 sie 2005, 10:23
Lokalizacja: Lublin

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Mati5000 » 09 cze 2015, 15:10

Miałem to samo na ADSL2+ Gdy podnosiłem słuchawkę, spadał SNR. Miałem na szczęście wtedy Netgear z regulacją marginesu i w zasadzie nie zrywało. Powymieniałem wszystko co się dało poza aparatem, bo nikt mi nie wierzył, że to to :) Ciężko powiedzieć co było winne. Problem ustał po zmianie na VDSL2.
Obrazek


Krzysiek88
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 07 wrz 2008, 11:57
Numer GG: 0

Re: Watek o problemach z dzialaniem internetu.

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek88 » 09 cze 2015, 16:45

Jeszcze raz opisze jak to jest.

Po podniesieniu słuchawki występują trzaski, szmery. Rozłącza.
Przyjezdzaja technicy, w zasadzie nie do telefonu bo z niego nie korzystam, ale do internetu bo bo jak po podniesieniu sluchawki sa szmery, oraz jak parametry leca w momencie dzwonienia telefonu to automatycznie wtedy tez bez podnoszenia sluchawki co jakis czas zerwie polaczenie z internetem. Idąc dalej, jezeli nastepuje zerwanie internetu to od razu podnosze sluchawke w celu sprawdzenia czy sa trzaski, jak sa to juz wiem, ze problem bedzie sie powtarzal, jak nie ma tzn. ze cos innego mialo miejsce i dalej bedzie dzialac.

No ale ok, sa szmery i trzaski. Przyjezdzaja technicy, cos tam pogrzebai, rózne rzeczy, m.in wyzej opisywalem, no i szmery znikaja, bo:

-albo gdzies wczesniej robili pomiary i kombinowali z kablami i jak juz do mnie przyjada to po wczesniejszych akcjach na linii u mnie szmeru juz nie ma
-albo szmer byl na ostatnim kablu jaki dochodzi do routera, zmienili pary, szmeru nie ma, uszkodzenie naprawione

Niestety po jakims czasie, dawniej zwykle po miesiacu, ostatnio po dwoch dniach, lub tygodniu problem powraca, to samo, generalnie ten problem mam od kilku lat, 7-8 lat, oczywiscie wczesniej tez byly jakies usterki ale powiedzmy na 20scia razy jak u mnie byli w ciagu pieciu lat to 16scie razy to byla sprawa tych szmerow.

W ciagu tych kilku lat wymienilem kable z białego na czarny zelowany taki jak jest miedzy slupami, oraz kupilem router Linksys WAG200G zeby do minimum zminimalizowac wine sprzetu po mojej stronie.

Dodam jeszcze ze na wiosne z miesiac - dwa internet dzialal okej, no ale nagle w sluchawce nie ma sygnalu, cos sie pewnie gdzies zawiesilo, zglosilem to bo niby pisze ze telefon jest i go nie uzywam, ale druga osoba w domu jednak wymaga zeby telefon byl sprawny pomimo ze korzysta z niego raz nia miesiac dajmy na to. No i dzwonia, ze naprawili problem, ze sygnal w sluchawce juz powinien byc, pytam czy to bedzie miala wplyw na internet ta naprawa? Mowia ze NIE, no ale oczywisie za dzien czy dwa nastapil powrot szmerów. Wtedy nie bylo sygnalu w sluchawce oraz jak sie dzwonilo na telefon to telefon po prostu nie dzwonil.

Sa okresy np. od stycznia do marca-kwietnia bylo okej, ale to roznie jest, raz pol roku dziala, a raz tydzien lub miesiac, ja tez ciagle nie wydzwaniam, bo jak przycinalo z pelnego 10mb do 8smiu to okej, wystarczalo mi, ale w koncu sa takie jaja na linii ze juz tych 8smiu nie trzyma i leci na 4-5mb wtedy juz zawsze dzwonie, bo pol biedy jak przytnie, ale jak rozlacza, a czlowiek na komputerze robi rzeczy ze jest stale polaczenie potrzebne to krew zalewa.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości