Oszuści z Netii

Tablica o usłudze Net24 Netii
mo-xo
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 11 sty 2007, 18:04

Oszuści z Netii

Nieprzeczytany postautor: mo-xo » 28 lut 2012, 23:16

Artykuł z wp.pl
http://finanse.wp.pl/kat,104120,title,Nie-chcesz-telefonu-lub-internetu-I-tak-za-niego-zaplacisz,wid,14284826,wiadomosc.html

Nie chcesz telefonu lub internetu? I tak za niego zapłacisz

Wystarczy, że w ręce handlowców trafią twoje dane osobowe, abyś został zmuszony do zapłacenia faktur nawet na kilka tysięcy złotych. Klientka Netii przekonała się o tym na własnej skórze.
Pani Jadwiga z Warszawy chciała założyć łącze internetowe. Wybrała ofertę Netii. Zamówienie telefoniczne usługi oraz podpisanie umowy przebiegło bez problemów. Kłopoty zaczęły się, gdy operator oświadczył, że podłączenie sieci będzie możliwe nie w ciągu kilku dni, lecz po miesiącu. W konsekwencji klientka chciała zrezygnować z usługi. Biuro obsługi klienta poinformowało ją jednak, że umowa, którą sygnowała, w ogóle nie istnieje.


- Byłam zdziwiona, lecz to, zdawało się, rozwiązywało problem. Podpisałam umowę z inną firmą. Zatem gdy po miesiącu zaczęłam otrzymywać faktury z Netii, byłam zaskoczona - wyjaśnia pani Jadwiga.

Dane poprawne, podpis - sfałszowany

Chcąc dowiedzieć się, z jakiego tytułu naliczane są jej płatności, zwróciła się do biura obsługi klienta. To, czego się dowiedziała, przeszło jej najśmielsze przypuszczenia. Operator przedstawił jej zupełnie inną umowę, z innego dnia, z fałszywym podpisem pani Jadwigi oraz wymyślonym mailem. Pozostałe dane osobowe się zgadzały.

Dla Netii taka umowa, nawet jeśli klient jasno oświadcza, że jej nie podpisał, jest ważna. Nawet zgłoszenie sprawy na policji oraz postanowienie prokuratury o podrobieniu podpisu nie było dla operatora argumentem. Ten jasno dał do zrozumienia, że dopiero sąd może zmusić go do zmiany stanowiska.

Tymczasem sytuacji, w których umowy o usługi telekomunikacyjne są fałszowane, jest coraz więcej. Wystarczy, że nieuczciwy handlowiec wejdzie w posiadanie danych osobowych wymaganych do podpisania umowy. Zachęca go do tego system motywacyjny, który albo wymaga od niego wyrobienia pewnej normy miesięcznej, albo za każdą umowę otrzymuje wynagrodzenie.

W grudniu Netia miała już podobną sprawę. W konsekwencji zwolniona została pracownica firmy pośredniczącej w zawieraniu umów. Przyznała się bowiem do sfałszowania podpisu klienta.

To jednak rzadkość. W ogromnej większości przypadków sprawca fałszerstwa pozostaje niewykryty. Organy ścigania umarzają wówczas śledztwo. Zarazem jednak to po stronie klienta leży ciężar udowodnienia, że podpis jest sfałszowany.

- Z formalnego punktu widzenia, jeśli podpis jest nieprawdziwy, to umowa jest nieważna. Problem w tym, że wcale nie chroni nas to przed wpisaniem do Krajowego Rejestru Długu lub przed spotkaniem z komornikiem. Najbezpieczniej zatem jest samemu wystąpić o unieważnienie umowy - mówi Filip Dopierała z kancelarii doradztwa prawnego LTA.

To jednak koszty. Poza koniecznością opłacenia 5 proc. wartości przedmiotu sporu - czyli należności wynikających z umowy, musimy także pokryć koszty prawnika przez cały czas trwania procesu.

Ofiarą nieuczciwego handlowca Netii padł także pan Krzysztof z Łodzi.

Jego oprócz postępowania przedstawiciela handlowego niepokoi też inna rzecz. - Dla dyrekcji tej firmy nie wystarczył fakt stwierdzenia grafologa sądowego, że to nie ja podpisałem umowę - skarży się w mailu do Wirtualnej Polski pan Krzysztof. Pisze też o "całkowitym braku chęci do naprawienia szkody".

Niestety, fora internetowe są pełne podobnych przypadków. O ile problem fałszerstw zdarza się niemal każdemu operatorowi, to nie wszystkim tak ciężko przyznać się do winy.

Netia w pismach do poszkodowanych klientów zastrzega, że nie jest w stanie zweryfikować rzeczywistej sytuacji, w jakiej została podpisana umowa. Kieruje jednocześnie pokrzywdzonych na policję, do prokuratury oraz do sądu. Tymczasem pani Jadwidze przebrnięcie tylko przez dwie pierwsze instytucje zabrało niemal rok oraz mnóstwo nerwów.

Postępowanie sądowe może zabrać nawet drugie tyle.

Podrabianie podpisów pod umowami z operatorami staje się tymczasem coraz częstszym zjawiskiem. Jest to efekt chciwości handlowców oraz słabej kontroli nad ich pracą ze strony samego operatora. Przy odwracaniu takich sytuacji niezbędne najczęściej jest pośrednictwo instytucji ochrony praw konsumenta.

- W przypadkach, z którymi mieliśmy do czynienia w tym roku, po interwencji naszych pracowników operatorzy zgadzali się na unieważnienie umów. Wymagali wówczas oświadczenia, że podpis pod umową nie jest podpisem związanego umową klienta - mówi Agnieszka Popławska z Federacji Konsumentów.

W przypadku pani Jadwigi nie pomogło ani pośrednictwo miejskiego rzecznika konsumentów, ani interwencja Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

- Formalnie nie mamy informacji na temat postanowienia prokuratury. Jak tylko otrzymamy taką decyzję, ponownie zbadamy sprawę - wyjaśnia Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.

- Tyle że w czasie postępowania policja oraz prokuratura kontaktowała się z firmą. Było to konieczne choćby w celu ustalenia przedstawiciela, który ponoć podpisał ze mną umowę. Nie wierzę, że Netia nie została poinformowana o wyniku postępowania wobec swojego pracownika. To po prostu dalsza gra na czas, która trwa już prawie rok - zaznacza pani Jadwiga.

- Problematyka fałszowania umów dotyczy głównie pracowników firm zewnętrznych, nie związanych bezpośrednio ze strukturami samych operatorów telekomunikacyjnych. Ci od swoich partnerów biznesowych zawsze się odżegnują, zapewniając UKE, że we własnym zakresie wyjaśnią sygnały o nieprawidłowościach i poinformują o nich organy ścigania - mówi Piotr Dziubak, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jednak także tu sprawdza się przysłowie, że dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane.

Czy już nie czas na UOKiK?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajmuje się zbiorowym łamaniem praw konsumentów oraz niedozwolonymi zapisami w umowach.

- UOKiK nie ma kompetencji podejmowania działań w przypadkach indywidualnych. Taką jest spór o okoliczności zawarcia umowy między operatorem a klientem. W przypadku sporu sądowego może on liczyć na bezpłatną pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów - mówi Maciej Chmielowski z biura UOKIK.

Co jednak gdy problem fałszowania umów staje się problemem masowym, a operatorzy nie reagują na skargi klientów?

- Urząd powinien zainteresować się problemem ze względu na fakt, że firmy wykorzystują swoją pozycję i nie reaguje na posiadane przez klienta dowody - komentuje Filip Dopierała z LTA.

Jeśli problem ma zostać rozwiązany na poziomie systemowym, to przede wszystkim UOKiK może coś w tej sprawie zrobić. Klienci bowiem są odsyłani z kwitkiem, mimo że posiadają tak silne dowody, jak postanowienie prokuratury. Wygląda to na granie na czas i liczenie, że zapłaci nienależne pieniądze. Na postępowanie sądowe wielu klientów nie ma często siły, niezbędnej wiedzy ani możliwości finansowych.

Ze względu na szereg nieprawidłowości, jakie pojawiają się przy podpisywaniu umów z operatorami telekomunikacyjnymi, należy mieć na względzie kilka istotnych faktów.

Zawsze gdy wyrazimy zgodę na zawarcie umowy przez telefon lub internet, mamy prawo w ciągu dziesięciu dni od niej odstąpić. Ten czas możemy poświęcić na weryfikację obietnic handlowca i sprawdzenie firmy, którą wybraliśmy.

Gdy już padniemy ofiarą fałszerstwa naszego podpisu, nie powinniśmy wnosić żadnej opłaty z tytułu takiej umowy. Nie ma wówczas możliwości ubiegania się o zwrot wpłaconych pieniędzy. Może to być także argument w sądzie na korzyść operatora.

W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z nierzetelności operatora powinniśmy zwrócić się do miejskiego rzecznika konsumentów. Bardzo pomocne w takich sytuacjach są także organizacje konsumenckie. Wiele sukcesów na tym polu ma Federacja Konsumentów.


http://finanse.wp.pl/kat,104120,title,Nie-chcesz-telefonu-lub-internetu-I-tak-za-niego-zaplacisz,wid,14284826,wiadomosc.html

Ważny artykuł, warto zapamiętać porady jeżeli trafi się na takich oszustów.

Disable adblock

Ten serwis utrzymywany jest z reklam i darowizn.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że blokujesz nasze reklamy.
Proszę rozważyć Darowizne aby wesprzeć serwis.


Michal K
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 605
Rejestracja: 07 kwie 2010, 16:53
Numer GG: 0

Re: Oszuści z Netii

Nieprzeczytany postautor: Michal K » 29 lut 2012, 10:41

Na obronę Netii powiem że nie tylko w tej firmie stosowane sa takie praktyki, to się zdarza wszędzie u każdego operatora czy to TEL, TEL KOM czy NET i TV SAT/KAB
Koniec z Neo i ich 10Mb/s teraz jest:

Obrazek

Play LTE 1800MHz bez umowy 45złmc 100GB limitu :)

mo-xo
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 126
Rejestracja: 11 sty 2007, 18:04

Re: Oszuści z Netii

Nieprzeczytany postautor: mo-xo » 16 sty 2013, 21:44

Kolejna sprawa

"NETIA ŚCIĄGAŁA FIKCYJNY DŁUG I ZIGNOROWAŁA POSTANOWIENIE PROKURATURY

Netia SA zrobiła ze mnie fikcyjnego dłużnika a następnie zlekceważyła sobie postanowienie Prokuratora przyznającego mi rację. Dodatkowo spotkały mnie nieprzyjemności ze strony firmy windykacyjnej Pactor Sp. z o.o. z Poznania

Mam na imię Hubert i prowadzę niszową działalność gospodarczą, więc nie podam danych pozwalających na identyfikację, gdyż nie chcę aby ta publikacja została uznana za kryptoreklamę. Ilekroć więc padnie tutaj określenie Moja Firma, to będzie oznaczało ono właśnie moją zarejestrowaną działalność gospodarczą; a pojawienie się jej w kwadratowych nawiasach będzie oznaczało miejsce gdzie oryginalnie została podana jej nazwa. Same wydarzenia rozbiję natomiast na poszczególne daty, pomijając przy tym te mniej istotne. "

cały wpis ze skanami dokumentów i opisem wydarzeń http://pokazywarka.pl/netia-sciagala-fikcyjny-dlug-i-zignorowala-postanowienie-prokuratury/

i http://www.wykop.pl/link/1380379/netia-sciagala-fikcyjny-dlug-i-zignorowala-postanowienie-prokuratury/

bartez85
Bywalec
Bywalec
Posty: 338
Rejestracja: 13 lip 2011, 19:24
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: Oszuści z Netii

Nieprzeczytany postautor: bartez85 » 06 lut 2013, 18:34

Numery co wyprawia Netia takie odwala , że,, wyczyny ,, call center TP/Orange to przy nich bledną . Dlatego wszystkie oferty online najlepiej omijać szerokim łukiem , a dzwonić to po jedynie pizzę i taksówkę .

Disable adblock

Ten serwis utrzymywany jest z reklam i darowizn.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że blokujesz nasze reklamy.
Proszę rozważyć Darowizne aby wesprzeć serwis.



Wróć do „Netia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości