Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest usterką?

Tablica o usłudze Net24 Netii

Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 28 kwie 2014, 16:02

Dostałem w końcu oficjalne wyjaśnienie od Netii:
netia pisze:@sketel To prawda, zgodnie z zaleceniem producenta sprzętu zastosowaliśmy maskę dla podnośnych i wycinamy część pasma, która narażona jest na zakłócenia zewnętrzne oraz interferencje. Taka konfiguracja może powodować niewielkie ograniczenie prędkości ale daje gwarancję stabilnej pracy internetu. Nie robimy od tej konfiguracji wyjątków.

http://blog.netia.pl/netia/entry/ewoluc ... i#bco38060

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5025
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 28 kwie 2014, 16:38

Stosują się do zaleceń bo im tak akurat wygodnie, mniejsze synchro, mniejsze szumy, więcej ludzi upchną w linie a większość się nie skapnie że ma 2-3Mb mniej albo stawiają sprzęt tak jak przyjeżdża z fabryki... coś jak quick wizzard w routerach , next next next , działa ;) informatyka nie potrzeba tylko małpę co klika żeby dostać banana.
Po to jest BitSwap, RateAdaptive itd... to sobie wymyślili wycinanie , a może im prądu szkoda ;) na ostatnich tonach jest największe tłumienie i najwięcej pary idzie w gwizdek :P
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 28 kwie 2014, 18:05

Sądzicie, że UKE mogłoby w tej sprawie interweniować, czy raczej to jest zgodne ze wszysktimi normami? Owszem w mojej miejscowości to ustawienie jest nieuzasadnione, ale w innych miejscowościach, gdzie krótkofalowcy nadają na paśmie 160m, może to ustawienie zwiększać stabilność.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5025
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 28 kwie 2014, 18:29

Inni operatorzy tego nie stosują i jakoś nie ma plagi rozłączeń , zwykłe wygodnictwo, kiedyś w orange była ta sama śpiewka z fastem na niektórych ONU - nie obsługuje ;), owszem nie obsługiwał przez ustawienia web interfejs, przez telnet dało się ustawić i nikomu się nie chciało.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 28 kwie 2014, 18:35

Na forum.kitz.co.uk raczej bronią Netii, mówią, że u mnie byłoby lepiej bez tego ustawienia, ale prawdopodobnie u innych byłyby problemy. Poza tym firma Netia nie chciała mi ustawić SNR margin poniżej 6 dB, ja jednak kupiłem router, który umożliwia obniżenie i mam stabilne łącze przy SNR margin ~1 dB.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5025
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 28 kwie 2014, 18:49

Jedni nadgorliwie wycinają drudzy mają DLM ... nie ma złotego środka, jedno jest pewne, nie chodzi o dobro klientów ;)
Bronią Netii pod jakim względem ? ustawień czy całokształtu działalności :P ... co oni mogą wiedzieć o Netii...
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 28 kwie 2014, 18:56

Pod względem tego ustawienia, które udało mi się wywnioskować z danych, które router wskazuje. To ustawienie trochę irytuje, ale tak poza tym moja linia jest zadziwiająco stabilna, potrafi trzymać połączenie przy ekstremalnie niskim SNR margin ~1 dB.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 07 cze 2014, 16:36

Domagałem się od nich zmiany ustawienia pisząc w ten sposób:
konrado5 pisze:1. Ustawienie o którym wspomniałem jest skonfigurowane tylko dla nielicznych klientów Netii. W związku z tym, nie można tego nazwać "standardową konfiguracją usługi".

2. Żaden dokument techniczny nie zaleca tego ustawienia jako powszechnego, przeciwnie - zaleca tylko w wyjątkowych sytuacjach.

3. Po wprowadzeniu tego ustawienia (wrzesień 2013) usługa jest świadczona niezgodnie z umową - nie tylko mi, ale również pozostałym klientom podpiętym do tego DSLAM. Niezgodnie z umową, gdyż według umowy, uzyskiwana synchronizacja, powinna być maksymalną gwarantującą stagbilność. Fakt, że przed wrześniem 2013 - zanim to ustawienie zostało wprowadzone - synchronizacjka była wyższa, a zarazem stabilna, dowodzi faktu, że złamane zostały warunki umowy.

4. Prawdopodobnie służby techniczne, które dokonały zmiany konfiguracji, błędnie zrozumieli rzekome zalecenie producenta sprzętu, o którym wspomina pan Karol Wieczorek. Jestem przekonany, że brzmiało ono "wprowadzić te konfigurację, gdy jest nadawane radio na paśmie 160m". W xxxxx nie ma takiego radia.

5. W związku z powyższymi punktami, moje żądanie, by firma Netia przywróciła standardowe maski mocy wyjściowej, takie jakie były przed wrześniem 2013 jest całkowicie uzasadnione.

6. Jeśli firma Netia uważa inaczej, bardzo proszę o uzasadnienie biorąc pod uwagę powyższe punkty.


W odpowiedzi na to firma Netia odpowiedziała, że w związku z niemożliwością spełnienia mojego żądania umowa zostanie zerwana. Pomijając fakt, że nie rozumiem dlaczego firma Netia woli zerwać umowę niż zmienić głupie ustawienie, to co zrobić, by firma Netia nie zerwała umowy? Czy UKE może w tej sytuacji coś zrobić?


martad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2015, 1:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest usterką?

Nieprzeczytany post autor: martad » 30 mar 2015, 1:53

Właśnie przez tego typu praktyki zakończyłam "współpracę" z Netią i przerzuciłam się na Neostradę. Z ich strony jak zwykle było wszystko w porządku. Przeczekałam okres wypowiedzenia i od tej pory nareszcie jestem zadowolona ze swojego dostawcy internetu.

Awatar użytkownika

pureao1485
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2016, 16:35
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest usterką?

Nieprzeczytany post autor: pureao1485 » 09 mar 2016, 11:45

miałem to samo, zrywało połączenie, instalator miał przyjechać, a się nie pojawiał i dlatego zakończyliśmy współpracę. Burdel w bazie danych brak kompetencji to chyba ich opisuje najlepiej
Zapraszam gorąco na windykacja Warszawa to strona moich znajomych

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości