Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest usterką?

Tablica o usłudze Net24 Netii

Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest usterką?

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 12 kwie 2014, 21:10

Zgłaszam od jakiegoś czasu pewien problem do Netii i firma Netia się upiera, że to normalny objaw. Co można w takiej sytuacji zrobić? Podaję argumenty za tym, że to nie jest normalne, a firma Netia odpowiada regułką, że sprawa była już analizowana i technicy stwierdzili, że wszystko w porządku. Chodzi o to, że nie działa mi pewien zakres częstotliwości przez co synchronizację mam o 3 mbps niższą niż wcześniej.


l33twannabe
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 14 mar 2007, 16:47
Łącze: Neostrada

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: l33twannabe » 13 kwie 2014, 17:47

3Mb/s to nie tak dużo. U mnie na łączu były prowadzone ponad tydzień temu jakieś prace modernizacyjne (redukcja kabli czy coś). Po ponownym włączeniu usług okazało się, że synchronizacja spadła mi z 16500 na 4000. Usterkę zgłosiłem od razu na infolinii, ale mija już 10 dzień i - mimo wielu telefonów - Netia nie wie, co się stało i kiedy można spodziewać się naprawy. Zbywają mnie śmiesznym tekstem o wysłaniu ponaglenia do techników (słyszałem to już 5 czy 6 razy), ale żadni technicy się ze mną nie kontaktują - choćby po to, żeby przyjechać i sprawdzić instalację w domu. Przełożony konsultantów, mimo wielu próśb, odmawia rozmowy ze mną.

Tak więc, skoro w moim przypadku nie można zbyt wiele od Netii wyegzekwować (wygląda to tak, że zrobią, kiedy będą mieli na to ochotę - może to będzie jutro, może za tydzień, a może nigdy), to twoja sprawa tym bardziej wydaje się beznadziejna, bo 3Mb/s w jedną czy drugą stronę to dla nich pewnie norma.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 4979
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 13 kwie 2014, 18:09

Nie chcę mieć nic wspólnego z Netią , tak skomentuje moje skromne wspomnienia ze współpracą z nimi :]
Zaraz będą się same naprawiały uszkodzenia i zamykały zlecenia :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , będzie status naprawiono ale nic nie naprawiono ;) , nawet moja szklana kula się trzęsie na myśl o Netii :lol:
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


damianek213
Bywalec
Bywalec
Posty: 347
Rejestracja: 03 sty 2010, 0:27
Łącze: Modem
Numer GG: 7832861

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: damianek213 » 13 kwie 2014, 20:18

@l33twannabe

Dobrze Tobie powiedzieli.. Niestety w Warszawie jest prowadzony projekt "Reduktor" , przełączają abonentów i uwalniają kable tym samym jest większa "gęstość" abonentów/usług na danym kablu i zaczynają się kwiatki... Większe zaszumienie bądź trafili o parę o takich parametrach i jest co jest..

Sam nie mogę zrozumieć po co ten cały Reduktor.. Czyżby szykowali coś związanego z FTTH albo etc ?
Nie wiem czy słyszeliście o powstaniu społki SPV co miała by robić sieć FTTH na białych plamach oraz ogólnie i miało by to wykonywać Orange, z tego co wyczytałem na www.RPKOM.pl robi się ciekawie w tej materii i było by dla mnie bardzo pozytywne jak by ruszyli z światełkami do lokali :)
Pracownik TP Teltech :)
Radiówka 8/2 Mb/s :)
Obrazek


l33twannabe
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 14 mar 2007, 16:47
Łącze: Neostrada

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: l33twannabe » 13 kwie 2014, 21:22

Sęk w tym, że Netia nic mi nie powiedziała od 10 dni. Informację o modernizacji/redukcji kabli zasięgnąłem od technika Orange, z którym sam się skontaktowałem. Ten sam człowiek powiedział mi, że jest to teraz podłączone tak, żeby w ogóle działało, a jeśli ma działać tak, jak należy, konieczne jest wykreowanie usług na innej, bliższej centrali i przepięcie mnie do niej. Czemu Netia tego nie wie i dlaczego już 10 dzień zajmuje im, żeby w ogóle jakieś informacje w tej sprawie uzyskać - jest to dla mnie zagadką. Żeby było ciekawiej, w systemie Netii już od początku tego roku dla mojego nr telefonu wyświetlana była prędkość właśnie dla tej bliższej centrali. Również w tym przypadku nikt z Netii nie wiedział, dlaczego tak jest.

A swoją drogą to ja nie jestem z Warszawy, tylko z małej, 50-tysięcznej mieściny, i wątpię, żeby Orange prowadziło tutaj jakieś konkretniejsze inwestycje.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 13 kwie 2014, 22:10

To ja jednak mam pozytywne doświadczenia z Netią. Miałem lekką usterkę polegającą tylko na tym, że miałem skoki SNR margin dla wysyłania o 3 dB w ciągu niecałej minuty. Technicy byli dwa razy, za pierwszym razem przepięli mnie do innego portu i nic nie pomogło. Za drugim razem zmienili parę i okazało się, że skoki SNR margin zniknęły, a moja synchronizacja dla pobierania wzrosła o 1.5 mbps. Jednak czegoś, co powoduje spadek o 3 mbps nie chcą naprawić, tylko się upierają, że to normalne przy długich liniach, że tony 415-470 w ogóle nie działają. Wiem jednak z wielu źródeł (w tym również to forum), że to nie jest normalne.
Tutaj opisałem swój obecny problem:
viewtopic.php?f=8&t=21444


l33twannabe
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 14 mar 2007, 16:47
Łącze: Neostrada

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: l33twannabe » 18 kwie 2014, 22:33

Moje "pozytywne" doświadczenie z Netią:

- przez 3 lata internet działa na 12-13Mb/s
- dwa tygodnie temu Orange modernizuje łącze i prędkość spada do 4Mb/s, co oczywiście reklamuje na infolinii Netii
- dzisiaj dostaję odpowiedź, że trzeba zmienić umowę na 4Mb/s, bo nic innego nie da się zrobić.

Absurdalność sytuacji polega na tym, że nie zmieniła się centrala (odległość to około 2km). Co więcej, w sąsiedztwie mam dwa inne obiekty, pod które mógłbym być podłączony: bliższa centrala - 700m, rsu - 300m. Żeby było jeszcze śmieszniej - Orange oferuje mi internet o prędkości do 80Mb/s. Skarga do UKE już poszła, ale założę się, że nic z tego nie będzie.

Tak więc nie kombinuj z tymi 3Mb/s, bo ja też starałem się o przepięcie na bliższy obiekt (napisałem nawet skargę do UKE), no i efektem tego jest powyższa historia. :lol:


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 24 kwie 2014, 9:44

Też się zastanawiam nad skargą do UKE i nie chodzi mi już tylko o przepustowość, ale też uważam to za sprawę swojego honoru przekonać ich, że się mylą.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 4979
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 24 kwie 2014, 12:16

Może i coś wskóracie przez UKE ale na cuda bym nie liczył , nikt nie gwarantuje pingu ani prędkości więc wyłgają się regulaminowym "OD - DO" .
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


l33twannabe
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 14 mar 2007, 16:47
Łącze: Neostrada

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: l33twannabe » 24 kwie 2014, 17:15

Jutro ma być u mnie technik Orange w celu podłączenia Neostrady na nowej linii. Netia stwierdziła, że mogą mnie przełączyć na inny obiekt, ale musiałbym podpisać nową umowę - niezła bezczelność. Mam nadzieję, że Neostrada będzie u mnie jakoś sensownie działać. Na pewno powinno być lepiej, niż obecne 4Mb/s w Netii. Netia na LLU jest fajnym rozwiązaniem, ale tylko do momentu jakiejś większej awarii, z którą Netia nie będzie umiała sobie poradzić. No i to ograniczenie do 20Mb/s - co akurat jakoś mocno mi nie przeszkadzało, ale 4Mb/s to już lekka przesada - bo o VDSLu na LLU można zapomnieć.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 24 kwie 2014, 20:43

Zadzwoniłem przez Skype i ktoś wystawił zgłoszenie do techników, tylko że do tej pory nikt nie zadzwonił.


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 25 kwie 2014, 19:13

Niestety dostałem informację, że znowu technicy stwierdzili, że jest wszystko w porządku. No to się wkurzyłem maksymalnie na Netię. Odkryłem błąd w ich ustawieniach, wyjaśniam im jaki to błąd, a oni zamiast się konkretnie do mojego wyjaśnienia odnieść powtarzają "wszystko jest w porządku". Rozumiem, gdyby nie wiedzieli co jest przyczyną, ale ja im mówię jakie ustawienie mają zmienić, by wszystyko działało jak należy.


hanti
Bywalec
Bywalec
Posty: 581
Rejestracja: 10 cze 2008, 0:15
Łącze: Modem
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: hanti » 27 kwie 2014, 1:05

jakie to ustawienie gdybys sie mogl podzielic ?
netia CU netiaspot (bridge) do tl-wdr3600
TP-W8960N vs TP-W8961ND
ObrazekObrazek


Topic author
konrado5
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 21 lut 2007, 21:36
Numer GG: 0

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: konrado5 » 27 kwie 2014, 21:22

Dotarłem do dokumentu będącego specyfikacją protokołu ADSL2+
http://www.itu.int/rec/T-REC-G.992.5-200305-S/en
Na stronie 18 (strona 26 pliku PDF) można zobaczyć wykres, który przedstawia ustawienie widmowej gęstości mocy w zakresie częstotliwości 1.8-2.0Mhz, które dokładnie odpowiada moim wykresom SNR na poszczególnych tonach, QLN (szumy na linii) oraz Hlog (wykres tłumienia). Z dokumentu tego wynika, że jest to efektem ograniczenia na całym DSLAMie mocy wyjściowej w zakresie tonów 400-483 na wypadek zakłóceń z nadajników radiowych pracujących w podanym zakresie częstotliwości. W mojej okolicy nie ma żadnych nadajników radiowych pracujących na tych częstotliwościach.


TytusXP
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: 11 lis 2013, 11:38
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska / Gmina Mędrzechów
Kontakt:

Re: Co robić, gdy Netia przekonuje, że usterka nie jest uste

Nieprzeczytany post autor: TytusXP » 28 kwie 2014, 9:47

Bez skanera radiowego pracującego w tym paśmie nie przekonasz się, czy rzeczywiście nic nie sieje u Ciebie w tym paśmie. Fakt, to fale krótkie (albo średnie, już nie pamiętam) i na Wschodzie niektóre stacje radiowe nadają w takim paśmie kilku MHz. W Polsce nie, ale standard jest międzynarodowy. Poza tym, nie wiadomo, czy służby publiczne nie mają nadajników na takich częstotliwościach. Swoją drogą ciekaw jestem jak Neo działa ludziom mieszkającym blisko lotniczych radiolatarni NDB, które sieją w paśmie kilkuset kHz, a mają zasięg do kilkuset km.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości