Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Tutaj dowiesz się wszystkiego o DSL TP

Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 07 maja 2017, 14:36

Witam. Ma ktoś może podobny problem ze swoim DSL`em ? Mianowicie od około 3 tygodni synchronizacja jest taka jak zawsze synchronizuje się na 7456, ale prędkość mimo synchronizacji potrafi strasznie - pływać, spadać, takie zjawisko zaobserwowałem. Dodatkowo utraty pakietów niezależnie od pory dnia czy to 3 rano czy 12 czy 14, 18 itd utraty do bramy - 83.1.4.197 sięgają od 4-10%, sprawdzając w appce speedtest.net jitter skacze do 63ms i wyżej, raz na jakiś czas jest jakby zanik neta, wszystko co użytkuje łącze zadławia się i po paru sec dopiero rusza ponownie. WinMTR pokazuje do bramy, kiedy bym testu nie zrobił conajmniej 4% utraty, wszystkie parametry jeśli chodzi o linię są takie jak były przed problemem bez żadnych negatywnych zmian tłumienie SNR, CRC nie wali, w czym to może być problem? Może ktoś z was jest podłączony pod tą samą bramę i coś wie na temat co mogło się zje***.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 07 maja 2017, 18:02

801 505 505.
DSL to ich zabawki więc niech sobie zdalnie sprawdzą i naprawią ;)
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 07 maja 2017, 18:38

@best
Jedno zgłoszenie poszło na jakiś inny system bo normalny konsultant nie mógł sprawdzić, ale co przyszedł sms po tygodniu, że niby naprawione. Zadzwoniłem teraz i konsultant mówi, że nie dochodzą pingi do routera, router podpinam i swój i problem ten sam, więc wina sprzętu odpada.
@Dużo twoich postów czytałem znasz się na rzeczy mógłbyś odpowiedzieć mi na taki pytanie - kiedyś kiedyś kabel został przecięty w ziemi u sąsiada, przyjechali zrobili, dali mufe czy coś i pytanie czy mogła się usterka obudzić? Że coś te połączenie chu strzelił i takie rzeczy się dzieją? Raz ping 29 raz 70, jitter ponad 60-80 skacze ( skoki sekundowe jak trafie to 3ms, po chwili 60ms ), mogłoby to być winą tego kabla, mimo że neta nie rozłącza i synchronizacji nie traci, baa nawet błędami CRC nie sypie, FEC też nie ( małe ilości w ciągu dnia do 100 max ).

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 07 maja 2017, 19:27

Coś u nich na sieci szkieletowej albo w samym DSLAMie, nie może być linia jak nie ma FEC i CRC.
Jak mogą im pingi nie dochodzić skoro mają zdalny dostęp do routera.
Wyciągnąłeś z ich routera dane logowanie że swój dałeś radę podpiąć?
Dzwoń do skutku, niech przyślą magika skoro zdalnie nie potrafią zdiagnozować, nie po to jest droższe od NEO żeby człowiek nad tym siedział i naprawiał.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 07 maja 2017, 19:41

No właśnie dziwne w cholerę, żadnych problemów, awarii nie mają byłaby notka tak mi powiedzieli, gdyby na bramie coś się chrzaniło to każdy pod nią podłączony miałby ten sam problem. Pingi nie dochodzą, ale z tego co zrozumiałem z DSLAmu do routera, mi czasem na tym cellpipe jak się zalogowałem też pokazywało :
Ping default gateway: FAIL Help
Ping primary Domain Name Server: FAIL Help
A teraz jak się zalogowałem :
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: FAIL Help Jeszcze coś nowszego -.-
Ciekawe czy to na centrali coś się popsuło - ogromna ciekawość zżera, czy jednak coś dalej.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 07 maja 2017, 20:09

Zresetuj go przyciskiem, przytrzymaj go, zassie sobie od nowa konfig z centrali.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 07 maja 2017, 21:04

Nadal to samo jest :v

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 07 maja 2017, 21:40

On pokazuje parametr lost of signal ?
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 07 maja 2017, 22:40

Niestety nie. Co do wcześniejszego zapytania - tak używam także swojego routera ( obecnie odłączony na czas naprawy ) pozyskanie hasła i loginu jest bardzo łatwe wystarczy backupa wyciągnąć i odkodować.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 07 maja 2017, 22:46

Zresztą, oni powinni widzieć dokładne logi ze stanu linii.
Ja bym dzwonił jeszcze raz, może kogoś kumatego trafisz.
Jak dzwoniłeś na 801 505 505 to automat wykonał pomiary??
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 08 maja 2017, 14:11

Był właśnie technik linia sprawuje się świetnie jak na tą odległość, znikome ilości błędów na linii, na centrali też jest wszystko w porządku. Technik mówił, że teraz masę problemów z DSL`em mają, a u mnie głównie właśnie brama nawala 83.1.4.197 - adres IP bramy. Zapytałem go bo w końcu ma bezpośredni kontakt z CKU, aby wysłał zgłoszenie o zmianę routingu, aby podłączyli na jakąś inną może problem ustąpi, więc teraz należy czekać, może coś ruszą i z tym zrobią, zobaczę co do wieczora będzie się działo.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 08 maja 2017, 16:55

Zobaczymy, dziwne że niby jest awaria masowa a nie ma komunikatu w biuletynach.
Taka awaria bez awarii, serwer się skończył.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 08 maja 2017, 19:03

No ja też się dziwie, technik się dziwi xD Stwierdził, że u nich niczego się dowiedzieć nie idzie, jak się pyta kogoś na CKU to nikt nie wie. Mają mnie na inną bramę podłączyć, zobaczymy czy pomoże, bo tylko takie rozwiązanie widzę.

Awatar użytkownika

best-boy
Administrator
Administrator
Posty: 5013
Rejestracja: 22 maja 2010, 20:21
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: LUBANJLG/PE3

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: best-boy » 08 maja 2017, 19:54

Pewnie pomoże ale skoro sami nie wiedzą o co chodzi.... to widać że teraz DSL jest na poziomie neostrady.
http://www.speedtest.net/my-result/3432356442
Oddam w dobre ręce skrypty do routerów z softem BILION i jego wszystkie klony.


Topic author
snuff
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 02 lip 2015, 17:41
Łącze: DSL TP
Numer GG: 0

Re: Utraty pakietów, duży ping, jitter, spada prędkość

Nieprzeczytany post autor: snuff » 09 maja 2017, 13:46

A jeśli kabel, który był jakieś 200m ode mnie uszkodzony u sąsiada parę lat temu ( około 10 ), z 5 lat temu poprawiali mufe czy robili nową i teraz przez te deszcze itd znowu się chrzani, ale błędami na linii nie sypie, SNR nie skacze tłumienie nie wzrosło, i synchronizacja jest cały czas? Może się tak zdarzyć?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości