Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Internet w telewizji kablowej UPC Polska

Topic author
aju
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 06 paź 2004, 22:55
Numer GG: 0
Lokalizacja: :-)

Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: aju » 19 wrz 2007, 1:06

Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?
Jesli tak to co jaki czas... kiedyś czytałem ze ma zmienne tylko na papierku a tak naprawdę to jedno ip ma się kilkanaście tygodni :/
Jak to jest?

Awatar użytkownika

Xymena
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 17 kwie 2004, 16:44
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Xymena » 21 wrz 2007, 2:11

Witam!!

W regulaminie jak i w cenniku IP jest dynamiczne. Sprawa rozchodzi sie TTL'u ;) (Time to live) danego IP. Adres IP przypisywany jest do danego MACA urzadzenia podlaczonego do Modemu Chellowskiego. Jak to wyglada w praktyce.
Nie zmieniajac kompa masz caly czas to samo IP. Mimo restartowania modemu, IP zawsze bedzie takie samo. Zmienia mac karty sieciowej, powoduje nadanie nowego adresu IP ;). Kazdorazowe podlaczenie innego rutera, powoduje nadanie nowego IP ;)

Chyba wszytsko jasne ;)

Pozdrawiam!
Od 24-09
Obrazek

U.S. Robotics 9108 z Antena (EA-IO5D)


Qba
Bywalec
Bywalec
Posty: 555
Rejestracja: 16 sty 2004, 20:37
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Qba » 21 wrz 2007, 2:22

nie chcę być upierdliwy, ale przy przydzielaniu ip, na określenie czasu dzierżawy używa się terminu "lease time", a nie ttl - bo to zupełnie co innego.

Awatar użytkownika

Xymena
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 17 kwie 2004, 16:44
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Xymena » 21 wrz 2007, 11:17

Qba pisze:nie chcę być upierdliwy, ale przy przydzielaniu ip, na określenie czasu dzierżawy używa się terminu "lease time", a nie ttl - bo to zupełnie co innego.


Witam !!

Ale jestes :), specjalnie uzylem " ;) "

Sprawa rozchodzi sie TTL'u ;) (Time to live) danego IP.


Pozdrawiam!
Od 24-09
Obrazek

U.S. Robotics 9108 z Antena (EA-IO5D)


Topic author
aju
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 95
Rejestracja: 06 paź 2004, 22:55
Numer GG: 0
Lokalizacja: :-)

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: aju » 21 wrz 2007, 11:19

Czyli podsumowując: jeśli mam jeden modem/router to zawsze będę miał jedno ip?

Awatar użytkownika

Xymena
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 17 kwie 2004, 16:44
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Xymena » 21 wrz 2007, 11:38

aju pisze:Czyli podsumowując: jeśli mam jeden modem/router to zawsze będę miał jedno ip?


Witam!!

Tak, chyba ze zmienisz MAC adres rutera, albo wylaczysz modem na 14 dni i nie bedziesz w ogole korzystac z netu ;), tyle wynosi lease time (TTL :) ) :D
Jesli masz Urzadzenie (ruter) od UPC, czyli NETGEAR, tam jest opcja zmiany MAC adresu. Natomiast gdybys mial podpiety modem pod karte sieciowa, to wtedy jej MAC zmienisz i bedzie nowe IP po resecie modemu.

Pozdro!
Od 24-09
Obrazek

U.S. Robotics 9108 z Antena (EA-IO5D)


Qba
Bywalec
Bywalec
Posty: 555
Rejestracja: 16 sty 2004, 20:37
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Qba » 21 wrz 2007, 15:30

Xymena pisze:Tak, chyba ze zmienisz MAC adres rutera, albo wylaczysz modem na 14 dni i nie bedziesz w ogole korzystac z netu ;), tyle wynosi lease time (TTL :) ) :D

no i znowu - lease time to nie jest zamiennik ttl

ttl przy ip oznacza ilość hopów jakie pakiet może pokonać zanim zostanie odrzucony
lease time przy dhcp (jeżeli w ogóle oni to tam stosują) czas dzierżawy danego ip - czyli na ile się go dostaje

po przetłumaczeniu na polski może brzmią podobnie, ale odnoszą się do zupełnie różnych rzeczy i żadne ;-) tutaj nie pomoże, bo to tak jak byś mówił o ustawieniu np. MTU na wartość 192.168.1.5

reszta jest pewnie tak jak mówisz...

Awatar użytkownika

Xymena
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 17 kwie 2004, 16:44
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Xymena » 21 wrz 2007, 15:44

(TTL :) )


:D Ale ja to wiem. Usmiech, ikonka ktora uzylem "USMIECH" = ;) ma sugerowac ze TTL rozni sie od Lease Time. Natomiast jesli moje poczucie humoru, zostalo zle odebrane, bardzo za to przepraszam, i zawsze bede trzymal sie prawidlowych oznaczen!

Lease time nigdy nie bedzie zamiennikiem TTL i na odwrot! Lecz droga dedukcji mozna cos tak okreslic (ze ma podobne znaczenie, tym bardziej, lubie (spoleczenstwo) zazwyczaj maja pojecie co znaczy TTL a juz lease time nie ;) Wybaczcie za ten frazes.. nie wytrzymalem :D

Jesli juz wchodzimy w szczegoly :) dodaj ze TTl = oznacza Time to leave = "Czas zycia" gdzie tak naprawde nie tydczy sie to jednostki czasu, lecccz ilosci przeskokow o ktorej pisales "hopki" :D
Lease Time - "czas dzirzawy" - warazany w jednostce czasu :)

Juz nic nie pisze... :D

Ja tam okreslam na przyklad: skretke swiatlowodem... upsss :D :D :) znowu zartuje.... :D juz nie bede, ide do kata :)

Pozdrawiam!!
Od 24-09
Obrazek

U.S. Robotics 9108 z Antena (EA-IO5D)


Qba
Bywalec
Bywalec
Posty: 555
Rejestracja: 16 sty 2004, 20:37
Łącze: Neostrada
Numer GG: 0
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Qba » 21 wrz 2007, 19:26

Jesli juz wchodzimy w szczegoly :) dodaj ze TTl = oznacza Time to leave = "Czas zycia"
time to live

Awatar użytkownika

Xymena
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 17 kwie 2004, 16:44
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Czy chello ma dynamiczne (zmienne) ip?

Nieprzeczytany post autor: Xymena » 21 wrz 2007, 22:02

Qba pisze:
Jesli juz wchodzimy w szczegoly :) dodaj ze TTl = oznacza Time to leave = "Czas zycia"
time to live


Xymena pisze:Witam!!

W regulaminie jak i w cenniku IP jest dynamiczne. Sprawa rozchodzi sie TTL'u (Time to live) danego IP. Adres IP przypisywany jest do danego MACA urzadzenia podlaczonego do Modemu Chellowskiego. Jak to wyglada w praktyce.
Nie zmieniajac kompa masz caly czas to samo IP. Mimo restartowania modemu, IP zawsze bedzie takie samo. Zmienia mac karty sieciowej, powoduje nadanie nowego adresu IP . Kazdorazowe podlaczenie innego rutera, powoduje nadanie nowego IP

Chyba wszytsko jasne

Pozdrawiam!


Wszystko przez Qba ;)

Pozdrawiam!
Od 24-09
Obrazek

U.S. Robotics 9108 z Antena (EA-IO5D)

Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość