Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Czyli o internecie w Polsce i na świecie oraz u pozostałych operatorach
Awatar użytkownika

Topic author
RaV
Wiarus
Wiarus
Posty: 2183
Rejestracja: 02 gru 2005, 19:57
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: 89 - Szczytno
Kontakt:

Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: RaV » 04 sty 2013, 0:51

Zauważyłem, że ostatnio nasiliły się ataki z call center TP na telefony bezbronnych abonentów oraz osób będących u alternatywnych operatorów.
Próbują sprzedać "Nielimitowane rozmowy na stacjonarne". Pod tym hasłem kryje się Neofon, czyli VoIP. Żeby uruchomić taką usługę potrzebny jest Internet, więc sprzedają to w pakietach, których nazwy wymyślają sobie na poczekaniu np. "funpack", "dwupack" i inne dziwne i niezrozumiałe dla zwykłych ludzi nazwy, które nic nie tłumaczą, ale dla konsultanta są sposobem na sprzedanie czegokolwiek tylko chce pod jednym hasłem. I spróbuj potem człowieku znaleźć na stronie orange.pl to co sprzedali Ci na infolinii to mocno się zdziwisz, bo okaże się, że czegoś takiego w ogóle nie ma. :o Np. sprzedają neo fiber 80mbps z lajvboxem :lol: albo analogowy telefon stacjonarny, który nazywają Neofonem. :lol: Oczywiście potem przyjedzie kurier z umową na pakiet, którego w ogóle się nie zamawiało. Dlatego przestrzegam was przed zgadzaniem się na podpisywanie umów podczas rozmowy przez telefon.
Najlepszym sposobem na zamówienie usługi jest Internet, bo wtedy samemu wybiera się w formularzu dokładnie to czego się chce i na warunkach jakie opisano w załączonym regulaminie i cenniku. Dodatkowo można dostać jakiś gadżet w prezencie.

Czemu nie należy brać VoIP w TP? A po co przepłacać? W TP za VoIP płaci się tyle co za zwykły analogowy telefon stacjonarny, dlatego konsultanci tak chętnie go sprzedają, bo pewnie mają spore prowizje od takich pakietowych umów. Istnieją operatorzy VoIP, do których można przenieść numer telefonu stacjonarnego i u nich VoIP kosztuje grosze. Problem polega tylko na tym, że przenosząc numer do VoIP nakładamy na siebie opłatę za utrzymanie łącza (29,24 zł) i tu jest pies pogrzebany.
Wypasione routery ADSL z chipsetem Broadcom na pokładzie oraz softem DGTeam na sprzedaż:
Obrazek


damianek213
Bywalec
Bywalec
Posty: 347
Rejestracja: 03 sty 2010, 0:27
Łącze: Modem
Numer GG: 7832861

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: damianek213 » 04 sty 2013, 21:57

Jeśli chodzi o przeniesienie zwykłego PSTN'a do VoIP Tepsy nie jest to złe rozwiązanie , może być kłopotliwe jedynie pod względem tego że jak nie ma neta to i telefonu ale żyjemy w czasach komórek.
Bzdura jest to że decydując się na VoIP w TP dostajemy do tego opłatę za utrzymanie linii, nie ma czegoś takiego jeśli mamy VoIP od TP.
Pracownik TP Teltech :)
Radiówka 8/2 Mb/s :)
Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
RaV
Wiarus
Wiarus
Posty: 2183
Rejestracja: 02 gru 2005, 19:57
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: 89 - Szczytno
Kontakt:

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: RaV » 04 sty 2013, 22:16

Nie jest złe pod warunkiem, że ktoś uczciwie przedstawi ofertę i powie, o co mu naprawdę chodzi.

Moja rozmowa wyglądała tak:
Ja: Czy ten telefon stacjonarny jest analogowy?
TP: Tak.
Ja: Czy przypadkiem nie jest to VoIP?
TP: O przepraszam, tak to VoIP.
:roll:


Nie miałem tego na myśli. Ostatnie zdanie dotyczyło pozostałych operatorów bez TP. Opłata za utrzymanie łącza to tak naprawdę sposób TP na nie dopuszczanie do rynku alternatywnych operatorów, bo klientom nie opłaci się płacić za utrzymanie łącza i VoIPa.
Wypasione routery ADSL z chipsetem Broadcom na pokładzie oraz softem DGTeam na sprzedaż:
Obrazek

Awatar użytkownika

Vieslav
Moderator
Moderator
Posty: 965
Rejestracja: 28 lip 2006, 12:30
Łącze: Modem
Numer GG: 0
Lokalizacja: 0-81

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: Vieslav » 05 sty 2013, 20:42

Przecież jest analogowy plan z nielimitowanymi rozmowami który ceną jest zbliżony do tego VoIPa.
Jeśli chodzi o przeniesienie zwykłego PSTN'a do VoIP Tepsy nie jest to złe rozwiązanie

1. Brak możliwości dzwonienia na numery alarmowe i większość skróconych/automatycznych.
2. Jednak jest zawodny. Używam w mieszkaniu na łączu UPC HaloNeta i czasem na chwilę zdarza się brak usługi (niby zauważalny tylko w logach bramki, ale jest), jak mi się zachce zapchać łącze ogromną porcją plików i pociągnąć te 60mb/s to ciężko się dogadać przez telefon. Niby pasmo teoretycznie zarezerwowane, a jednak...
3. Zdarzają się zniekształcenia dźwięku.
Obrazek


k_e_m_o_t
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 23 gru 2012, 22:02
Numer GG: 0

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: k_e_m_o_t » 12 sty 2013, 18:24

Tylko jest masa klientów którym ten VOiP działa bardzo dobrze a dodatkowa funkcjonalność umożliwiająca korzystanie z neofonu jako komunikatora na komputerze też może być przydatna dla kogoś kto często wyjeżdża a chce podzwonić po znajomych na stacjonarne z każdego miejsca na świecie.


VanHelsing
Wiarus
Wiarus
Posty: 2038
Rejestracja: 19 lut 2006, 14:56
Łącze: Neostrada Fiber
Numer GG: 0

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: VanHelsing » 12 sty 2013, 18:51

Do wszystkich wad tepsianego VoIP-a dochodzi jeszcze fakt, że TP odrzuca posiadaczom tej usługi wszelkie zamówienia na przeniesienie numeru do WLR.
Ot TP wymyśliła sobie taki sposób na blokadę konkurencji.
Netia - już więcej s[wulg.]ć się nie da

Awatar użytkownika

Vieslav
Moderator
Moderator
Posty: 965
Rejestracja: 28 lip 2006, 12:30
Łącze: Modem
Numer GG: 0
Lokalizacja: 0-81

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: Vieslav » 03 lut 2013, 11:38

Mnie zastanawia jak wygląda kwestia usterek. Przypuśćmy, że ktoś nie wie, co jak działa. Dzwoni na infolinie:
Klient: nie działa mi telefon
Konsultant: ale pan nie ma telefonu
Kl: no jak nie, podnoszę słuchawkę i nie działa
Ko: to nie jest telefon tylko blablabla.......możliwości techniczne.....yyyyyy.....1 mb/s
Jak mam problem z internetem to zawsze zgłaszam trzaski w słuchawce (bo zwykle występują równolegle i wystarczy zarobić od nowa kabelki w słupku wystającym z ziemi). Czas reakcji nigdy nie przekroczył 20 godzin.
Obrazek


k_e_m_o_t
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 23 gru 2012, 22:02
Numer GG: 0

Re: Nie daj się naciągnąć na VoIP w TP!

Nieprzeczytany post autor: k_e_m_o_t » 03 lut 2013, 13:43

nikt nie mówi klientowi że nie ma on telefonu tylko że jest to telefon internetowy. sprawdza się na początku czy jest połączenie z internetem oraz czy sesje nie są zrywane. Jeżeli klient zgłasza złą jakość wówczas sprawdza się parametry linii i ewentualnie wysyła się techników na poprawę jakości łącza bądź sprawdza się czy nie występują przeciążenia. Jak sygnału nie ma w ogóle a internet jest wówczas wysyła się plik konfiguracyjny na LB i sprawdza blokady na platformie, podłączenie itd. Generalnie rzadko kiedy VoIP sam z siebie nie działa z reguły jest to problem z kiepską jakością połączenia internetowego.

Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości