Globalna awaria czy zwykła ściema?

Tablica o Multimo wprowadzonym przez GTS Energis
Awatar użytkownika

etaks
Bywalec
Bywalec
Posty: 352
Rejestracja: 26 kwie 2009, 10:36
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: [18]

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: etaks » 12 sty 2012, 19:49

Tak jakbym się cofnął do ubiegłego roku...
Pobieraj ze wszystkich serwisów jak Premium i wykorzystaj w pełni możliwości swojego łącza.
SPRAWDŹ:
Obrazek


Obrazek -->Obrazek

Awatar użytkownika

Topic author
RaV
Wiarus
Wiarus
Posty: 2183
Rejestracja: 02 gru 2005, 19:57
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: 89 - Szczytno
Kontakt:

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: RaV » 12 sty 2012, 23:37

Nie jest aż tak źle. ;) Przynajmniej teraz nie trzeba przedłużać umowy żeby nie otrzymać dużo większego rachunku na warunkach bez promocji jak kiedyś. Teraz można zostać na starych warunkach z bezterminówką.

Podejrzewam, że nawet jeśli pojawi się jakaś promocja to bardziej będzie opłacało się zostać na starych warunkach z umową bezterminową niż przechodzić na jakąś nową promocję. Nie łudźcie się, że będzie taniej, bo nie będzie. Taniej to może zrobią dla nowych klientów, a dla stałych nic lepszego nie wymyślą od tego, co mamy teraz.

Więc jeśli ktoś jeszcze zastanawia się czy zostać z multimo oczekując na nową lepszą promocję to nich od razu wykluczy taką możliwość, bo jest bardzo mało prawdopodobna.

Multimo nigdy nie wykonywało żadnego ruchu przed konkurencją. Zawsze czekali na to, co powie tp lub netia, więc zanim inni operatorzy nie obniżą cen (a w szczególności TP chociaż w tym przypadku TP ma jokera, bo dogadali się z UKE) to nie ma co liczyć na obniżki w Multimo. Jeśli miałby zgadywać to prawdopodobnie przedłużą starą promocję przynajmniej do listopada.

Wątpię żeby obawiali się odpływu klientów z umowami bezterminowymi, bo teraz już chyba każdy wie, że rezygnacja oznacza 2 długie miesiące bez Internetu podczas których można dostać zapaści z powodu głodu Internetowego. ;)
Wypasione routery ADSL z chipsetem Broadcom na pokładzie oraz softem DGTeam na sprzedaż:
Obrazek


prown
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 06 wrz 2007, 15:41
Łącze: Net24
Numer GG: 0

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: prown » 13 sty 2012, 1:27

RaV pisze:Wątpię żeby obawiali się odpływu klientów z umowami bezterminowymi, bo teraz już chyba każdy wie, że rezygnacja oznacza 2 długie miesiące bez Internetu podczas których można dostać zapaści z powodu głodu Internetowego. ;)

Skąd to info? Bo ja pierwsze słyszę, a chętnie dowiedziałbym się więcej.
Przy zrywaniu umowy na czas określony/przechodzeniu do konkurencji jest tak samo?

Awatar użytkownika

Topic author
RaV
Wiarus
Wiarus
Posty: 2183
Rejestracja: 02 gru 2005, 19:57
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: 89 - Szczytno
Kontakt:

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: RaV » 13 sty 2012, 9:48

Regulacje to jedno, rzeczywistość to drugie, a do tego każdy operator ma swój własny system zarządzania, który powinien być zgodny z regulacjami, ale też nie da się wszystkiego uregulować. Prawdopodobnie najszybciej można przejść/wrócić do neostrady. Nawet rozwiązanie umowy z multimo i ponowne jej podpisanie skutkuje miesiącem przerwy lub więcej jeśli czeka się na nową promocję (sam przez to przechodziłem). Chodzi o to, że:
1. Każde rozwiązanie umowy wymusza na operatorze konieczność wysłania wniosku do tp o zwolnienie łącza (po czym znika synchronizacja). Jeśli łącze będzie zajęte przez Multimo to tp nie da zielonego światła innemu operatorowi.
2. Multimo zamiast pójść klientowi na rękę i wysłać wniosek miesiąc przed końcem umowy tak żeby łącze było zwolnione wraz z dniem kończącym umowę to dodatkowo jeszcze z tym zwlekają i robią to dopiero po zakończeniu umowy, a w niektórych przypadkach nawet miesiąc po - to może zależeć od ich systemu i dnia, w którym kończy się umowa. np. umowa kończy się 1 stycznia, ale system działa tak, że wszystkie wnioski wychodzą dopiero na koniec danego miesiąca, czyli np. 31 stycznia. Niby system zawsze można ulepszyć.
2. Gdy wniosek dotrze do tp to, jeśli dobrze pamiętam mają 10 dni roboczych na zwolnienie tego łącza.
3. Umowę z nowym operatorem można podpisać dopiero gdy zniknie synchronizacja, czyli zostanie zwolnione łącze. Wcześniej raczej nie ma sensu tego robić, bo każdy wniosek wysłany do tp przez nowego operator będzie odrzucany z powodu zajętości łącza.
Wypasione routery ADSL z chipsetem Broadcom na pokładzie oraz softem DGTeam na sprzedaż:
Obrazek

Awatar użytkownika

g83
Bywalec
Bywalec
Posty: 416
Rejestracja: 03 sty 2007, 21:28
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: Krk

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: g83 » 13 sty 2012, 12:37

RaV pisze:Multimo nigdy nie wykonywało żadnego ruchu przed konkurencją. Zawsze czekali na to, co powie tp lub netia, więc zanim inni operatorzy nie obniżą cen (a w szczególności TP chociaż w tym przypadku TP ma jokera, bo dogadali się z UKE) to nie ma co liczyć na obniżki w Multimo. Jeśli miałby zgadywać to prawdopodobnie przedłużą starą promocję przynajmniej do listopada.



Obecna promocja w TP kończy się 31 stycznia, więc możne wtedy coś się ruszy :mrgreen:


mkkot
Bywalec
Bywalec
Posty: 498
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:59
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Kontakt:

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: mkkot » 13 sty 2012, 17:05

A czy nie jest tak, że możemy wziąć papiery w swoje własne ręce i napisać do TP o zwolnienie łącza zamiast multimo?

Awatar użytkownika

Topic author
RaV
Wiarus
Wiarus
Posty: 2183
Rejestracja: 02 gru 2005, 19:57
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Lokalizacja: 89 - Szczytno
Kontakt:

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: RaV » 13 sty 2012, 18:34

Wątpię, ale jeśli masz ochotę poszukać informacji dotyczących funkcjonowania BSA to szczegółowe informacje znajdują się w PDFach na stronie: http://www.uke.gov.pl/ ;)
Ewentualnie można przekręcić do UKE i zapytać lub napisać maila, bo oni to regulują.
Wypasione routery ADSL z chipsetem Broadcom na pokładzie oraz softem DGTeam na sprzedaż:
Obrazek


moonhunter
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 21 mar 2007, 13:31
Lokalizacja: 32

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: moonhunter » 22 sty 2012, 11:35

Konkurencja i tak nie oferuje nic ciekawego więc zostaje z Multimo (mam umowę do marca i zostaje na bezterminowej z zachowaniem ceny).
Neo mieć nie mogę bo nie da się świadczyć usługi na moim abonamencie (kiedyś tzw. socjalnym - ładny socjalny skoro kosztuje ponad 30 zł) a i tak z telefonu stacjonarnego nie korzystam.
Netia szuka frajerów oferując max 6 Mbit mimo, że mogę mieć bez problemu 20 (bo chcą klientów na LLU a nie na BSA mimo, że obie opcje są w tej samej cenie), do tego zmuszają do korzystania z jakiegoś g. pakietu Bezpieczny Internet (co jest opcją płatną), Wirtualnego Dysku (to na szczęście można mieć za darmo) o ile się nie [wulg.]. i zrezygnujemy z tej usługi po zakończeniu podstawowego czasu umowy, która "nie ma" określonego terminu ale ma wpływ na opłatę aktywacyjną, kończąc na g. routerze wifi, który nigdy nie staje się naszą własnością.
Orange Freedom zdechło.
Dialog tylko się ośmiesza swoimi cenami.
Kablówek w moim rejonie nie ma i nigdy nie będzie bo nie ma możłiwości technicznych poprowadzenia kabli (z winy TP).

I co mi pozostaje? Badziewne lokalne sieci osiedlowe?
(tak ten post to mały OT, ale skoro nie ja go zacząłem :) )


moonhunter
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 21 mar 2007, 13:31
Lokalizacja: 32

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: moonhunter » 22 sty 2012, 11:53

Konkurencja i tak nie oferuje nic ciekawego więc zostaje z Multimo (mam umowę do marca i zostaje na bezterminowej z zachowaniem ceny).
Neo mieć nie mogę bo nie da się świadczyć usługi na moim abonamencie (kiedyś tzw. socjalnym - ładny socjalny skoro kosztuje ponad 30 zł) a i tak z telefonu stacjonarnego nie korzystam.
Netia szuka frajerów oferując max 6 Mbit mimo, że mogę mieć bez problemu 20 (bo chcą klientów na LLU a nie na BSA mimo, że obie opcje są w tej samej cenie), do tego zmuszają do korzystania z jakiegoś g. pakietu Bezpieczny Internet (co jest opcją płatną), Wirtualnego Dysku (to na szczęście można mieć za darmo) o ile się nie [wulg.]. i zrezygnujemy z tej usługi po zakończeniu podstawowego czasu umowy, która "nie ma" określonego terminu ale ma wpływ na opłatę aktywacyjną, kończąc na g. routerze wifi, który nigdy nie staje się naszą własnością.
Orange Freedom zdechło.
Dialog tylko się ośmiesza swoimi cenami.
Kablówek w moim rejonie nie ma i nigdy nie będzie bo nie ma możłiwości technicznych poprowadzenia kabli (z winy TP).

I co mi pozostaje? Badziewne lokalne sieci osiedlowe?

Śmieszy mnie też to:
Lista przedsiębiorców telekomunikacyjnych posiadających umowy o współpracy w zakresie dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej S.A. dla sprzedaży usługi Internet BSA:
Długie Rozmowy S.A.
eTel Polska Sp. z o.o.
E-Telko Sp. z o.o.
ETOP Sp. z o.o.
Exatel S.A.
GTS Energis Sp. z o.o.
Intertele S.A.
MNI S.A.
Netia S.A.
Petrotel Sp. z o.o.
Polkomtel S.A.
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. zo.o.
PT Novum Sp. z o.o.
PTK Centertel Sp. z o.o.
Sferia S.A.
Tele2 Polska Sp. z o.o.
Telefonia Dialog S.A.
Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o.
Vectra S.A.

Niby tyle firm taka konkurencja, a tak naprawdę wcale ich na rynku nie ma lub mają nierealne ceny.

(tak ten post to mały OT, ale skoro nie ja go zacząłem :) )


bdkacz
Wiarus
Wiarus
Posty: 3191
Rejestracja: 23 sty 2005, 0:23
Łącze: Neostrada Fiber
Numer GG: 0
Lokalizacja: strefa 44

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: bdkacz » 22 sty 2012, 15:28

Od jakiegoś bodaj roku można mieć już Neo na socjalnym :) Ta możliwość się pojawił wraz z podwyżka socjalnego z 29 z hakiem na ponad 30 właśnie
Netia LLU + Netgear DGND3700v2:
ObrazekObrazekParametry linii


moonhunter
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 21 mar 2007, 13:31
Lokalizacja: 32

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: moonhunter » 22 sty 2012, 18:10

bdkacz pisze:Od jakiegoś bodaj roku można mieć już Neo na socjalnym :) Ta możliwość się pojawił wraz z podwyżka socjalnego z 29 z hakiem na ponad 30 właśnie

Dzięki za info.
W sumie ma to sens bo obecnie socjalny to przyjazny, który można posiadać tylko na podstawie kwitu z MOPS-u.
Muszę przeczytać regulaminy bo TP to jednak TP i różnie bywa. :)


bdkacz
Wiarus
Wiarus
Posty: 3191
Rejestracja: 23 sty 2005, 0:23
Łącze: Neostrada Fiber
Numer GG: 0
Lokalizacja: strefa 44

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: bdkacz » 22 sty 2012, 18:40

Dawny socjalny (wycofany ze sprzedaży w grudniu 2008, od 1.09.2011 pod nazwa "Podstawowy" i od tego dnia można mieć na nim Neo) który mógł zamówić każdy to inny plan niż ten co można mieć na bazie kwitu z MOPSu. Na tym co wymaga kwitu z MOPSu ("Przyjazny") ZTCW od początku jego wprowadzenia można było mieć Neo.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2012, 18:44 przez bdkacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Netia LLU + Netgear DGND3700v2:
ObrazekObrazekParametry linii


mkkot
Bywalec
Bywalec
Posty: 498
Rejestracja: 26 cze 2007, 16:59
Łącze: Net24
Numer GG: 0
Kontakt:

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: mkkot » 22 sty 2012, 18:44

multimo na życzenie dalej ma abonament za 28zł. Do tego można zawiesić telefon za 21zł.


Shokaku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 21 lut 2008, 10:00
Numer GG: 0

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: Shokaku » 30 sty 2012, 13:39

Czy ma ktoś od piątku dosyć częste utraty synchronizacji? Myślałem, że to przez jakiś wzmożony ruch (zaczęło się w piątek wieczorem) no ale dzisiaj już 3 raz modem dostał disconnecta.

Podkarpackie - kierunkowy 17

Awatar użytkownika

marcinus123
Starszy Użytkownik
Starszy Użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: 21 gru 2006, 17:23
Łącze: Net24
Lokalizacja: Strefa 025

Re: Globalna awaria czy zwykła ściema?

Nieprzeczytany post autor: marcinus123 » 30 sty 2012, 13:54

Od paru dni u mnie występuje częste rozłączanie z utratą IP
TP-LINK TD-W8901G + WRT54GL + Tomato 1.28 =
ObrazekObrazek
Multimo 20 Mb/s

Zablokowany Poprzedni tematNastępny temat

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość